تاریخ: ۱۴:۰۲ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
گذرگاه‌های همسطح چالش خطوط ریلی شمال

وجود ده‌ها گذرگاه همسطح در راه آهن شمال هم ایمنی و هم سرعت قطار‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،رحمان معصومی مدیرکل راه آهن شمال گفت: وجود گذرگاه‌های همسطح زیاد در حاشیه خطوط ریلی در محدوده راه آهن شمال نه تنها سبب کندی حرکت قطار‌ها شده بلکه ایمنی را هم کاهش داده است.

او افزود: فقط در محدوده چند کیلومتری ایستگاه گونی بافی تا ایستگاه قائم شهر ۸ گذرگاه همسطح وجود دارد.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه وجود این گذرگاه‌ها به یکی از معضلات راه آهن تبدیل شده است، ادامه داد: برابر تبصره یک آیین‌نامه گذرگاه‌ها مصوب سال ۱۳۴۲ و ماده ۳۰ مقررات حرکت، ساخت هر گونه گذرگاه همسطح به علت خطر آفرین بودن آن ممنوع است.

معصومی گفت: بر اساس قانون همه این گذرگاه‌ها باید حذف یا به زیرگذر و روگذر تبدیل شوند.

او با بیان اینکه حذف تدریجی گذرگاه‌های همسطح از برنامه‌های درازمدت راه آهن جمهوری اسلامی است، افزود: با توجه به کثرت این گذرگاه‌ها در استان علاوه بر اعتبارات این شرکت به تعامل بیشتر مسوولان و اعتبارات استانی نیز نیاز است.

مدیرکل راه آهن شمال گفت: با اصلاح این گذرگاه‌های همسطح زمینه بروز برخورد افراد و خودرو‌ها با قطار نیز کاهش می‌یابد.

معصومی با اشاره به تراکم جمعیت در شهر‌های مازندران و تمرکز بالای جمعیت در مناطق مجاور خطوط راه آهن از رانندگان و ساکنان این مناطق خواست با توجه به حق تقدم عبور قطار، نکات ایمنی را هنگام عبور از این گذرگاه‌ها رعایت کنند

 

print

پاسخی بگذارید