معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
تاریخ: ۱۲:۰۵ :: ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
۱۰ درصد اعتبارات فنی و حرفه‌ای کشور به رشته‌های آموزشی جدید اختصاص یافت

معاون نظارت، توسعه و بهسازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تجهیز این سازمان به رشته های جدید در هر استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حسین بابایان روز سه‌شنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای ۲۲بهمن در ساری افزود : پارسال در مکاتبه انجام شده با ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان‌ها در رابطه با رشته های جدید نظرخواهی شد.

وی ادامه داد : در این مکاتبه بر رشته های مبتنی بر ظرفیت های منطقه باشد، تاکید شد.

معاون بهسازی و نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت که کارگروهی در دفتر نظارت و بهسازی تشکیل شد و در آن یک یا دو رشته در هر استان موافقت شده است.

وی اظهار داشت : در حال حاضر همراه با رشته های فعلی ملی که در مراکز فنی و حرفه ای آموزش داده می شود در هر استان یک یا دو رشته مختص و بومی آن در نظر گرفته شده است.

باباییان گفت :هر رشته با طرح در شورای گسترش و اخذ مصوبه در مراکز فنی و حرفه ای مبادرت به جذب کارآموز برای آموزش می کنند.

وی ادامه داد : سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای روز آمدی رشته های آموزشی مراکز بدلیل اینکه تغییر رشته ها براساس استانداردها است و شاید برای افکار عمومی قابل درک نباشد.

باباییان گفت : یکی از رشته مهم واقعیت های مجازی است که این رشته قابلیت این را دارد که به تمام کشور تسری داده شود و کاربرد فرارشته ای است.

وی اعلام کرد : ۴۶۸مرکز آموزش ثابت و یک هزار و ۸۰۰ کارگاه در کشور فعال است.

print

پاسخی بگذارید