تاریخ: ۲۲:۴۰ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
۱۶ آزادکار مازندرانی به اردوی تیم ملی کشتی دعوت شدند

سرپرست هیات کشتی مازندران گفت که ۱۶ آزادکار این استان برای حضور در مسابقات جام جهانی آمریکا به اردوی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران دعوت شده‌اند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،امید شایگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در سال‌های گذشته مسابقاتی مانند جام جهانی برای تیم های ملی کشتی بسیار مهم محسوب می شد، این در حالی است که تمامی کشتی گیران در جهان به دنبال موفقیت در رقابت های المپیک و پس از آن رقابت های جهانی هستند.
وی ادامه داد : بر همین اساس اولویت هیات کشتی مازندران و فدراسیون کشتی نیز در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا همانند جام جهانی کشتی فرنگی آذربایجان میدان دادن به کشتی گیران آینده دار و جوان است و این مسابقات با توجه به حضور حریفان قدرتمند، برای آن ها محک و تجربه بسیار خوبی خواهد بود و فدراسیون به دنبال پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی است.
سرپرست هیات کشتی مازندران تصریح کرد : در این دوره از رقابت ها همانند مسابقات آسیایی و جهانی حضور کشتی گیران جوان مازندرانی بسیار برجسته است و در تمام اوزان این دیار در اردوی تیم ملی نماینده دارد.

وی با اعلام این که از مجموع ۲۴ کشتی گیر آزادکار فراخوانده شده به اردوی تیم ملی کشتی آزاد ۱۶ نفر مازندرانی هستند ، گفت : در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی، ۶۱ کیلوگرم ابراهیم الهی، ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد، محمدرضا باقری و عباس ابراهیم‌زاده، ۷۰ کیلوگرم امیرمحمدیزدانی، علی اکبر فضلی و محمد بخشی، ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور، ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی و علی سوادکوهی، ۸۶ کیلوگرم رضا سلیمانیان، ۹۲ کیلوگرم کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور و عرفان علیزاده و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا صحرایی نمایندگان مازندران در مسابقات جام جهانی آمریکا هستند.

شایگان افزود : در بین مربیان اعزامی به مسابقات جام جهانی حضور ۲ مربی مازندرانی هم به چشم می‌خورد و بهنام احسانپور و اباذر اسلامی در ترکیب مربیان اعزامی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد : میانگین سنی کشتی گیران اعزامی به آمریکا بین ۲۰ تا ۲۱ سال خواهد بود و از چند کشتی گیر مطرح همچون رحمان عموزاد که ۲۰ سال سن دارد، امیر محمد یزدانی و محمد نخودی ۲۱ساله و کامران قاسم پورکه یک کشتی گیر با تجربه و پخته است نیز استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات جام جهانی کشتی آزاد طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر سال جاری در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

 

print

پاسخی بگذارید