تاریخ: ۱۸:۲۷ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای دوردست مازندران اجرا شد

مدیر مخابرات منطقه مازندران گفت که اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری و راه‌اندازی و توسعه ۳۰ سایت همراه اول با اعتبارات دولت در قالب طرح خدمات عمومی دولت در یک سال اخیر در مناطقروستایی استان اجرا شد.

به گزارش ایرنا ، رسول علی اصغر پور روز شنبه در نشست خبری افزود : دولت در یک سال اخیر برای روستاهای دوردست و کم جمعیت در حوزه موبایل و اینترنت در قالب طرح خدمات عمومی دولت بیش از یکصد میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

وی بیان کرد : دولت در قالب طرح خدمات عمومی دولت ۱۱۰ میلیارد تومان برای روستاهای دور دست با جمعیت کم برای فیبر نوری و اینترنت پرسرعت هزینه کرد.

او افزود : این سرمایه گذاری در هزار جریب بهشهر به طور ۷۰ کیلومتر فیبر نوری ، آلاشت سوادکوه ۳۰ کیلومتر، دودانگه ساری ۴۰ کیلومتر و همچنین در لاجیم  و ۸۰ کیلومتر جاده هراز هم اجرا خواهد شد.

اصغرپور گفت : در حوزه موبایل برای روستاهای کم جمعیت و دورافتاده هم نصب ۱۱ سایت به مازندران ابلاغ شده است که هزینه هر سایت بین سه تا سه و نیم میلیارد تومان می باشد.

وی افزود : در یک سال گذشته مخابرات منطقه مازندران یک هزار و ۲۰ طرح بزرگ و کوچک با اعتبار ۴۴۷ میلیارد تومان به بهره برداری رساند که اجرای بیش از ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در زیرساخت شبکه مازندران از جمله آن بوده است.

او ادامه داد : همچنین طی یک سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ سایت تلفن همراه در مازندران فعال بود که در قالب پروژه فاز ۸ همراه اول ۳۳۴ سایت به آن اضافه شد که هزینه هر یک از آنها حدود سه و نیم میلیارد تومان می باشد.

اصغرپور  اظهار داشت: با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات مازندران بیش از یک هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی مازندران به اینترنت رایگان مجهز شدند.

وی افزود : سهم استفاده از اینترنت پرسرعت مازندران از ۲۳ درصد در ابتدای سال ۹۸ به ۳۹.۸ درصد در سال جاری رسیده که رتبه اول کشور را به لحاظ رشد سهم بازار به دست آورد.

او ادامه داد : ورود کرونا، شرایط استفاده از اینترنت را در کشور تغییر داد و دو سرویس وی دی اس ال  vdsl  و اف تی تی اچ  ftth  در مازندران به نقطه مطلوبی رسیده است که اکنون قریب به ۲۰ هزار مشترک در این دو سرویس فعال هستند.

مدیر مخابرات منطقه مازندران گفت : با توجه به سرقت‌های گسترده‌ای که وجود دارد، شرکت مخابرات مازندران با مشکلات زیادی مواجه شد که در سال جاری قریب به ۱۵ میلیارد تومان صرف جبران سرقت‌های مخابراتی شده است.

print

پاسخی بگذارید