تاریخ: ۱۱:۵۸ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه چالوس

مدیر اجرایی معاونت فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از اختصاص حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری چالوس خبرداد.

شاهین درستکار روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای این طرح ورزشی به خبرنگار ایرنا گفت که این اعتبار ماه پیش از دفتر نمایندگی نهاد رهبری برای ادامه عملیات اجرایی این طرح ملی تخصیص یافته و کار اجرایی را برای تکمیل ورزشگاه شتاب داده است .

وی پیشرفت کنونی طرح را حدود ۸۵ درصد اعلام کرد و افزود که در حال حاضر انجام باقی مانده کار با تقویت نیروها ، امکانات و تجهیزات با سرعت در حال انجام است تا طبق برنامه ریزی فاز نخست آن که شامل زمین چمن مصنوعی ، رختکن ها و جایگاه وی آی پی است در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

مدیراجرایی معاونت فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری کامل این طرح را حدود ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که حدود ۱۵ میلیارد تومان قرار است پایان سال مالی جاری یعنی تیر ماه ۱۴۰۱ از محل تنخواه و نیز مطالبات برای تکمیل این پروژه تخصیص یابد.

این مسوول از ایجاد وقفه چندین ساله در ساخت این ورزشگاه از مردم چالوس عذر خواهی کرد و بدعهدی پیمانکاران ، شرائط نامساعد جوی ، مسائل زیرساختی در دریافت آب ، برق ، گاز و تلفن و وجود معارض برای بخشی از زمین ورزشگاه را علت تاخیر برشمرد.

وی گفت که رویکرد دولت سیزدهم پی گیری مجدانه برای شناسایی علل و عوامل ناتمام ماندن طرح های ورزشی نیمه تمام مانند ورزشگاه چالوس و تکمیل آنها است و در همین راستا طی بازدیدهای هفتگی که از روند اجرای این طرح  صورت گرفته ، مشکلات و موانع بر سر راه آن  بتدریج با همکاری فرماندار منطقه در حال برطرف شدن است.

ورزشگاه پنج هزار نفری چالوس از پروژه های ملی مصوب سال ۱۳۹۱ سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس است که برای ساخت آن حدود ۲۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی و اختصاص داده شد.

این طرح ورزشی به کارفرمایی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی زیرمجموعه وزرات ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و قرار بود طی ۲ سال به سرانجام برسد ، به گفته مسوولان به خاطر مشکلاتی مانند مشکل نقدینگی ، شرائط نامساعد جوی ، تحریم ، تورم ، گرانی و نیز وجود معارض بخشی از زمین دچار مشکل شد.

این طرح ملی که تاکنون دو پیمانکار عوض کرده تا سال ۱۳۹۷ حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۴۷ درصد پیشرفت دیگر را طی سه سال گذشته تجربه کرد.

این ورزشگاه در زمین به مساحت حدود پنج هکتار در دست ساخت است و برای آن سه هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده ،  ۱۱ هزار و ۶۵۰ متر مربع زمین چمن ، توقفگاه خودرو با ظرفیت حدود ۲۰۰ دستگاه ، جایگاه وی آی پی با بنای حدود یکهزار متر مربع ، سالن کنفرانس و همایش ، سونا و جکوزی ، رختکن داوران و ورزشکاران و برج نوری پیش بینی شده است.

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و ۱۶۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید