تاریخ: ۲۲:۲۵ :: ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
۲۱ هزار و ۳۰۰ هزار نفر در گیلان بیمه بیکاری دریافت می کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۳۰۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری در گیلان هستند، گفت: این تعداد از طریق سامانه کارا ثبت نام کردندکه‌ دولت به مدت سه ماه بیمه بیکاری آنان را پرداخت می‌کند.

آرش فرزام‌صفت عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به لزوم افتتاح طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد اظهار کرد: افتتاح طرح‌های نیمه تمام اصلی‌ترین راه برای تحقق جهش تولید است که زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات طرح‌های نیمه تمام،  سرعت اجرای طرح‌ها را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: این طرح ها  اگر مشکلاتی در حوزه همکاری با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی دارند باید هر چه سریعتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در معرفی طرح‌ها دقت لازم را داشته باشند، گفت: بانک‌ها در صورت رد طرحی باید دلایل و مستندات خود به دستگاه اجرایی و استانداری اعلام کنند تا حقی از افراد ضایع نشود.

فرزام صفت خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند را باید با تسهیلات و تامین سرمایه در گردش آنها را به مرحله بهره برداری و راه اندازی برسانیم.

گیلان جزو نخستین استان های درگیر کرونا در کشور بود.

کرونا امروزه بسیاری از کشورها را درگیر کرده و موجب آسیب های زیادی به اقتصاد کشورها ی جهان شده است.

بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تاکنون۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۱۱۹ رسید.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و هزار و ۶۸۷  مورد سرپایی هستند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به  ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

گفته می شود،  روند نزولی فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ ادامه دارد و در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۱۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

print

پاسخی بگذارید