تاریخ: ۲۳:۵۶ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
اشتغالزایی  تسهیلات سامانه کارا در تالش

۵۵ نفر در تالش با تسهیلات سامانه کارا شاغل شدند.

به گزارش اقتصاد شمال ،سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت تالش گفت: امسال با پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۵ هزار میلیون ریال تسهیلات در قالب سامانه کارا به ۳۶ متقاضی، در مجموع برای ۵۵ نفر در این شهرستان شغل ایجاد شد.

مریم آقابابایی  اظهار کرد: یک هزار نفر در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال، نام نویسی کرده بودند و در حوزه مشاغل روستایی نیز با پرداخت ۱۸ میلیارد و ۹۵۰ هزار میلیون ریال، ۵۰ نفر از روستانشینان این شهرستان شاغل شدند.
وی ادامه داد: امسال به ۸۰ متقاضی مشاغل خانگی از پنج تا ۱۰ میلیون ریال تسهیلات داده شد و از یک هزار و ۱۵۱ هنرمند قالیباف در تالش، ۴۵۴ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت تالش ادامه داد: در حوزه مشاغل متکی به فناوری روز نیز ۵۳ نفر شاغل هستند و مشکل عمده آنها نبود نقدینگی است.
آقابابایی بیان کرد: شاغلان حوزه های مختلف در تالش برای توسعه و تقویت بازار تولید و کار خود، به سرمایه در گردش نیاز دارند و اداره صنعت، معدن و تجارت از همه ظرفیت ها و فرصت های قانونی برای حمایت از آنها استفاده می کند.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید