تاریخ: ۱۵:۵۴ :: ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
۶۵۰ واحد اقامتی طی یک سال گذشته در مازندران بهره‌برداری شد

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم ۶۵۰ واحد اقامتی در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

احسان محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد تاسیسات اقامتی فعال مازندران را ۶ هزار و ۲۸۴ واحد اعلام کرد و افزود که هم اکنون ۱۸ هزار و ۵۹۳ نفر در این واحدهای اقامتی اشتغال دارند.

وی همچنین از وجود ۲۰۸ پروژه نیمه تمام گردشگری با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در مازندران خبر داد و گفت که با بهره برداری از این پروزه ها برای ۱۵ هزار و ۴۷۸ نفر شغل ایجاد می شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت : هم اکنون ۶۴ پروژه با حجم سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان با پیشرفت  فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در استان داریم  که تکمیل این طرح ها در اولویت قرار دارد .

وی افزود : از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ هم ۸۹ طرح گردشگری را برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم  که ۲۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به این مجموعه ها پرداخت می شود .

۶۵۰ واحد اقامتی طی یک سال گذشته در مازندران بهره‌برداری شد

جذب ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری مازندران

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای بخش گردشگری استان خبر داد و گفت که در سال جاری ۲۰ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری در این بخش برای  شهرستان آمل اخذ شده است.

وی با اعلام این که ۱۵۹ طرح بخش صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند ، افزود که ۵۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح ها مورد نیاز است و با با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۱۷۵ نفر فراهم می شود .

محمدی گفت : از سال گذشته تاکنون پرونده ۱۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶ هزار و ۷۱۴ نفر برای صدور مجوز اصولی مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون برای ۱۶ فقره مجوز موافقت سرمایه گذاری به مبلغ ۳۱۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴۷۱ نفر صادر شده است.

وی یکی از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی مازندران بررسی اهلیت سرمایه گذاران برشمرد و اظهار داشت : پارسال ۱۶ جلسه برای بررسی اهلیت سرمایه گذاران برگزار شد که در آنها ۱۱۰ طرح مورد بررسی قرار گرفت.

print

پاسخی بگذارید