گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۳:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
۶۶ گردشگر خارجی در بوم گردی های کلاله اسکان یافتند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلاله در شرق استان گلستان با اشاره به استقبال خوب گردشگران و مسافران از جاذبه های طبیعی و روستایی منطقه اعلام کرد: ۶۶ گردشگر خارجی که از ابتدای امسال تاکنون از جاذبه های گردشگری منطقه دیدن کرده اند، در واحدهای بوم گردی این شهرستان اسکان یافتند.

محمدعلی سرگزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گردشگران خارجی از کشورهای مختلف از جمله ترکمنستان، ترکیه، ایرلند، هلند، آلمان و استرالیا به کلاله سفر و برای استفاده از جاذبه های طبیعی و روستایی در واحدهای بوم گردی مستقر شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۸۴۷ مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران از کلاله دیدن و در ۱۱ واحد بوم گردی و پنج خانه مسافر مجوزدار این شهرستان اسکان یافتند.

وی تاکید کرد: شهرستان کلاله با بهره مندی صحیح از جاذبه های طبیعی و روستایی، ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی را در دستور کار خود قرار داده تا از فرصت تردد میلیونی گردشگران در استان برای افزایش درآمد و توسعه پایدار استفاده کند.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلاله، تا پایان شهریور امسال ۶ واحد بوم گردی جدید در روستاهای شهرک بهشتی، یاساقلق، دهنه، سوار پایین،  زاو پایین و شهر کلاله (اقامتگاه سنتی) به بهره برداری می رسد.

سرگزی از آغاز عملیات اجرایی تکمیل روشنایی محور گردشگری آق سو شهرستان کلاله خبر داد اظهار داشت:‌ این پروژه با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی آغاز شد.

وی ادامه داد: در عملیات اجرایی این مرحله، روشنایی حدود ۵۰۰ متر طول با نصب ۱۳ عدد تیر بتنی و ۱۶ عدد چراغ روشنایی تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: در سنوات قبل زیر سازی و آسفالت مسیر به طول حدود ۵ کیلومتر، احداث سکو و آلا چیق و مبلمان بتنی طرح چوب  و تعمیر ۲ باب سرویس بهداشتی و همچنین اجرای روشنایی فشار متوسط به طول ۲ کیلومتر از منطقه نمونه گردشگری آق سو در هفت کیلومتری شرق شهرستان کلاله انجام شده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلاله افزود: در سال مالی بعدی اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای  تکمیل زیر ساخت های گردشگری محور آق سو پیش بینی شده که در صورت تخصیص بموقع، نسبت به تکمیل و اجرای آن اقدام می شود.

به گزارش ایرنا قرار گرفتن شهرستان کلاله در شرق استان گلستان و در جوار پارک ملی گلستان قرار دارد و دارای جاذیه های گردشگری طبیعی و تاریخی همچون امتداد دیوار تاریخی جرجان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی و قبرستان باستانی (مشترک با شهرستان مراوه تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امام زاده عبدالله، سد بوستان، گلستان و چمران ملقب به سد شاپور، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله آنها محسوب میشود.

print

پاسخی بگذارید