گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۳:۲۷ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: به لحاظ راه اندازی و تعداد خانه های هلال احمر، در جایگاه دوم کشوری قرار داریم.

به گزارش اقتصادشمال ،مهدی ولی پور روز چهارشنبه در سی و یکمین جلسه هیأت مدیره و جلسه سالانه مجمع استان گیلان در رشت افزود: در زمان حاضر، ۱۶۷ خانه هلال به منظور گسترش آموزش‌های امدادی در سطوح مختلف جامعه در استان گیلان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر، ۹۰ درصد از اهداف برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر گیلان که دو سال از این برنامه گذشته، تحقق یافته، اظهار داشت: راه اندازی خانه‌های هلال احمر و جذب پنج درصد جوانان این استان به عضویت هلال احمر از جمله این برنامه هاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار جوان و داوطلب به عضویت این جمعیت در استان درآمدند که با آموزش و فعال سازی این اعضا، انتخابات مجامع هلال احمر در سال آینده با قوت بیشتری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت امسال هلال احمر گیلان خودکفایی در بخش اقتصادی است، خاطر نشان کرد: بخشی از برنامه خودکفایی و سرمایه‌ای هلال احمر استان با خرید ساختمان مجتمع جامع توانبخشی، دارویی و راه اندازی پروژه‌هایی در لاهیجان و انزلی، رشت و آستارا پس از اخذ مجوز از شورای عالی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و تحقق سازه‌ای، از درآمدهای آن برای پیشرفت مؤثر در فعالیت‌های انسان دوستانه و تجهیز امکانات و تجهیزات استان استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارسال کمک پنج میلیارد تومانی نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوست گیلان به سیل زدگان اظهار داشت: این کمک‌ها که ۴۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و بقیه به صورت غیر نقدی بود در شش مرحله به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی همچنین حضور تیم‌های حمایت روانی، امداد هوایی در مناطق سیل زده را از دیگر فعالیت‌های این جمعیت در سیل اخیر عنوان کرد.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۲ عضو جوان و بیش از هشت هزار و ۶۳۳ داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می‌کنند.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید