گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۹ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
۱۰۵ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد بیمه سلامت گیلان پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: امسال ۱۰۵ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت در این استان پرداخت شده است.

علی اکبری روز پنجشنبه در شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت استان گیلان در رشت اظهار داشت: این مبلغ مربوط به مطالبات سال جاری طرف های قرارداد با بیمه سلامت استان است و تنها بخش کمی از آن مربوط به مطالبات سال ۹۷ است، ضمن این که بخشی از مطالبات سال ۹۷ باقیمانده که در آینده نزدیک پرداخت می شود.

وی افزود : بر اساس آخرین آمار، یک هزار و ۱۴۵ پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص، ۳۲۷ داروخانه ، ۸۹ آزمایشگاه، ۵۸ رادیولوژی، ۸۹ فیزیوتراپی ، چهار کلینیک جراحی محدود ، ۴۲ درمانگاه و ۳۴ بیمارستان دولتی و خصوصی طرف های قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان ضرورت توجه به مدیریت منابع و هزینه خاطر نشان کرد: خدمات با کیفیت، درست و مدیریت هزینه در بیمه سلامت مورد تاکیدست، موظفیم تا در چارچوب اعتبارات مصوبه هزینه کنیم.

وی با بیان ضرورت ایجاد تعادل بین منابع و مصارف  اضافه کرد: هزینه کرد درست در مسیر درمان را مورد توجه قرار داده ایم، البته ذکر این مهم ضروریست که مدیریت منابع به معنی کاهش ارایه خدمات به بیمه شدگاننیست.

وی صیانت و حفظ سلامت مردم را بسیار مهم عنوان و تاکید کرد : بایستی تصویر واضح و روشنی از مصارف و منابع را پیش رو داشته باشیم تا بتوانیم بازار سلامت را کنترل کنیم، ضمن این که باید تدابیری  اندیشیده شود تا تمامی خدمات بیمه ای و درمانی بر اساس نیاز بیمه شده، ارایه شود و این مهم جز با الکترونیکی کردن خدمات عملی نمی شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان این که جزء ۶ استان کشور در اجرای پروژه الکترونیکی کردن خدمات در راستای استقرار دولت الکترونیک هستیم، افزود: استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیک، ارجاع الکترونیک و ثبت و رسیدگی الکترونیک اسناد،  چهار پروژه در این رابطه است.

جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت گیلان، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل بیمه سلامت، معاونان، روابط عمومی و جمعی از خبرنگاران عضو این شورا در رشت برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند.

print

پاسخی بگذارید