گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۶ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
۴۵۵ پروژه برق طی هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از افتتاح و بهره‌برداری از ۴۵۵ پروژه این شرکت طی هفته دولت امسال در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،جمشید طالبی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان به مصرف برق در استان نیز اشاره کرد و افزد: طی سال گذشته و امسال پیک مصرف (اوج مصرف)  برق در استان  ساعت ۱۴ روز نهم مرداد ماه  بوده است.

پیک مصرف برق ساعت ۱۴ روز نهم  مرداد ماه سال گذشته  یک هزار و ۵۹۲ مگا وات بود که امسال این میزان با یک دهم درصد در همان روز و همان ساعت  به یک هزار و ۵۹۴ مگاوات  رسید.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه امسال مصرف برق یک هزار و ۸۰۲ میلیون کیلو وات ساعت بود ، تصریح کرد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار و سه دهم درصدی را در مصرف انرژی نشان می دهد.

 وی با اشاره به اینکه بودجه صنعت برق براساس وصول مطالبات است، گفت: هرقدر استانی وصول مطالباتش بیشتر باشد بودجه بیشتری به آن اختصاص می یابد.

طالبی  میزان مطالبات شرکت توزیع برق گیلان را از مشترکان تا پایان سال ۹۷ ، ۱۰۸ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی در ادامه همچنین از برق دار بودن بیش از دو هزار و ۵۰۰  روستا ی استان خبر داد و گفت: برای تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار که کد روستایی و مجوز منابع طبیعی داشته باشند،  مشکل برق نداریم.

 وی یکی از پروژه های مهم در کشور را حذف قبوض کاغذی خواند و گفت: تا پایان شهریورماه تمامی قبض های کاغذی  برق در استان حذف می شود و فقط به صورت الکترونیکی قبوض صادر خواهد شد.

افزون بر ۲۹ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۲۲ هزار ترانس برق  با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در استان وجود دارد .

print

پاسخی بگذارید