گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
آتش سوزی در مراتع و محوطه قبرستان تاریخی خالدنبی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله در شرق استان گلستان از بروز آتش سوزی در محوطه قبرستان تاریخی مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی(ع) این شهرستان و مراتع و تپه ماهورهای خارج از حریم مجموعه مذکور خبر داد.

محمدصادق بشکوفه دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی روز دوشنبه از طریق علفزارهای خشک محوطه قبرستان تاریخی خالدنبی به مراتع خارج از حریم این مجموعه سرایت کرده و به خاطر خشک بودن علفزارها، دمای بالای هوا و وزش بادهای گرم کوهستانی، حریق سطح قابل توجهی از مراتع منطقه مذکور را فرا گرفته است.

وی گفت: با اطلاع رسانی صورت گرفته نیروهای مردمی روستاهای منطقه و نیروهای منابع طبیعی مشغول اطفای حریق هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله ادامه داد: تا ساعت ۲۲ دوشنبه شب و با تلاش بی‌وقفه و مستمر نیروهای مردمی و منابع طبیعی، به غیر از سطح محدودی از مراتع حومه زیارتگاه خالد نبی، آتش بقیه مناطق اطفا شده است.

بشکوفه ادامه داد: با توجه به وزش باد در منطقه کوهستانی و امکان شعله ور شدن و سرایت آتش به سایر مناطق، بخشی از نیروها مشغول اطفای حریق هستند و جمعی دیگر نیز برای جلوگیری از شعله‌ور شدن بقایای آتش و سرایت به علفزارهای خشک منطقه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: میزان خسارت وارده به مراتع و منابع طبیعی منطقه، پس از ارزیابی های کارشناسی اعلام می‌شود.

مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی (ع) در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۵۶ کیلومتری شمال شرقی شهرستان کلاله بر فراز قله کوه «گوگجه داغ» واقع شده است. قله کوه گوگجه داغ یکی از رشته کوه‌های جرجان می باشد که در بین مردم و اهالی منطقه به قله« قدرت» یا «تانگری داغ » نیز معروف است و ۷۲۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

print

پاسخی بگذارید