تاریخ: ۲۲:۲۶ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۳

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تا آخر شهریور ماه واردات ۴۰ میلیون واکسن قطعی شده، گفت: هر نوع اقدام مانند بازگشایی مدارس در گرو این است که ما واکسیناسیون را دنبال کنیم تا به حد قابل قبولی برسد که واردات واکسن برای رسیدن به این هدف لازم است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اولین گفتگوی تلویزیونی خود پس از تشکیل دولت سیزدهم طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان و تمامی دست اندرکاران مقابله با ویروس کرونا در کشور گفت: از ابتدای کار در دولت مسئله بیماری کرونا از اولویت های ما بوده و به دنبال راهکار دقیقی برای مقابله با این ویروس بودیم. بحث تولید داخلی واکسن که کار خوبی از سوی دانشمندان داخلی شده است مورد حمایت ما بوده و خواهد بود ولی محاسباتی که بود نشان داد که برای اینکه بتوانیم گام دقیقی در راستای مقابله با کرونا برداریم به ۱۰۰ میلیون واکسن نیازمندیم که تولید داخلی جوابگویی این هدفگذاری نبود.

وی افزود: بنابراین در صحبت هایی که با سران کشورها در این مدت داشتم مسئله تامین واکسن مورد نیاز کشور را جزو اولویت ها قرار دادم که  تا کنون ۴۰ میلیون واکسن به شکل قطعی تامین شده است و پیش بینی این است که تا ۱۰۰ میلیون واکسن نیز در آینده ای نزدیک وارد کشور شود. ما برای بازگشایی مدارس و کسب و کارها نیازمند واکسیناسیون عمومی هستیم که در برنامه های اولیه دولت نیز مورد تاکید قرار گرفته بود و با قوت این کار دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: هر نوع اقدام مانند بازگشایی مدارس در گرو این است که ما واکسیناسیون را دنبال کنیم تا به حد قابل قبولی برسد که واردات واکسن برای رسیدن به این هدف لازم است. البته اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم از جمله رعایت فاصله های اجتماعی باید رعایت شود و ارتباطات در کوچه و بازار باید به حدی که لازم است مورد نظر مردم قرار گیرد و ما نیز به عنوان دولت و خدمتگذار مردم تلاش می کنیم که دغدغه های مردم در این زمینه را مرتفع کنیم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: تا آخر شهریور ماه واردات ۴۰ میلیون واکسن  قطعی شده است و بعد از آن نیز وعده هایی که داده شده که البته وعده های قطعی است حتما موجب ایجاد گشایش در این حوزه خواهد شد که برای تحقق این هدف  وزارت خارجی و دیگر سازمان ها پای کار آمده اند تا مسئله کرونا که اولویت اصلی دولت بوده به دقت اجرایی شود.

وی همچنین درباره وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال و همچنین مبارزه با فساد و افزایش شفافیت و مبارزه با تعارض منافع در دستگاه های اجرایی گفت: بنا ما این است که با مردم  با فعل ماضی سخن بگوییم نه با فعل مستقل و بگوییم که این کارها شده است و انشاالله همین طور خواهد بود. درباره مسکن وعده ای که داده شده باید اجرایی شود چرا که ما نیازمند قریب به یک میلیون مسکن حداقل در هر سال هستیم که این مسئله نیز به شکل مطالعه شده و کارشناسی دنبال می شود. ضمن اینکه قانونی که اخیرا از سوی مجلس به تصویب رسید دولت را ملزم به ساخت یک میلیون مسکن کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:دولت یک جاهایی خودش مسکن می سازد و یک جاهایی نیز تسهیلات برای ساخت مسکن اختصاص می دهد بویژه در بافت های فرسوده و دولت در این حوزه تسهیلات را در اختیار مردم قرار خواهد داد. همچنین  مسکن روستایی که دولت در قانون مکلف شده تا حدود ۲۰۰ هزار مسکن را بازسازی و مقاوم سازی کند. البته ما وقتی می گوییم مسکن ساخته شود یعنی با مشارکت خود مردم ساخت  وساز مسکن صورت خواهد گرفت.

در سفرهای اخیر مواجه شدیم با شرایطی که حتما باید اقدام فوری و جدی در حوزه ساخت مسکن صورت گیرد. پروژه ساخت مسکن که به عنوان موارد پیشتاز اقتصاد است باید با جدیت دنبال شود و این از برنامه های اصلی ما است.  ما قول داده بودیم که روز اول دولت اعلام کنیم که پروژه ساخت تولید مسکن در دستور کار دولت قرار گیرد که این کار را انجام دادیم و اساسا شرط ما برای وزارت راه و شهرسازی تحقق همین وعده بوده است و ایشان هم با قدرت و حساسیت تحقق این هدف را دنبال می کند.

print

پاسخی بگذارید