تاریخ: ۲۱:۴۹ :: ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
استاندار گیلان: افزایش قیمت کالا باید با مجوز ستاد تنظیم بازار باشد

استاندار گیلان خواستار تنگ شدن فضای برای سودجویان و اخلال گران در معیشت مردم شد و تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا باید با مجوز ستاد تنظیم بازار انجام شود و خارج از این چهارچوب تخلف آشکار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان اظهار داشت: مرجع افزایش قیمت کالا ستاد تنظیم بازار است و هرانچه خارج از تصمیمات این ستاد غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه باید امنیت مصرف، تولید و توزیع فراهم شود افزود: فعالیت‌های ستاد تنظیم بازار نسبت به گذشته با جدیت بیشتری در حال انجام است تا موجبات رفاه در جامعه را فراهم آورد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم توجه به زندگی مردم است که در این راستا ، توزیع عادلانه ثروت و نیز فرایند صحیح توزیع کالاهای مورد نیاز مردم ضروری است.

استاندار گیلان بر وجود هماهنگی میان دستگاه‌ها و پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای تأکید کرد و گفت: هم‌افزایی و هم‌پوشانی دستگاه‌ها در امر تنظیم بازار دارای اهمیت زیادی است و مردم باید مایحتاج روزانه خود را با آسودگی تهیه کنند و زنجیره ارزش به گونه‌ای باشد که رضایت مردم فراهم آید.

عباسی با بیان اینکه باید حضور و نقش‌آفرینی ستاد در بازار ملموس و مشهود باشد و امید مردم تقویت شود، اضافه کرد: گیلان ظرفیت‌های پرشماری دارد که باید متناسب با این استعدادها، برنامه‌ریزی شود و محصولات نیز با قیمت مناسب در اختیار مردم و شهروندان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به یارانه‌هایی که از سوی دولت به کالاهای اساسی داده می‌شود، افزود: بر این مبنا باید در ارائه با کیفیت محصولات تولیدی از جمله نان ، دقت لازم انجام شود و این در حالی است که بیشترین شکایت‌ها در بخش عرضه نان است که باید نظارت دقیق‌تری انجام شود تا کیفیت نانی که به شهروندان عرضه می‌شود، ارتقا یابد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در ذخایر کالاهای راهبردی و استراتژیک، مشکلی نداریم ولی باید گزارش روزانه از این ذخایر احصاء شود و همچنین نقش نهادهای نظارتی بر بازار باید پررنگ شود.

در این جلسه گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از آخرین وضعیت و تغییرات قیمت کالاهای اساسی در بازار، گزارش فرماندهی بسیج اصناف از روند اجرای تفاهم نامه معاون اول رئیس جمهوری با فرمانده بسیج مستضعفین درخصوص نظارت بر بازار و گزارش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان از آخرین وضعیت آرد و نان ارائه شد.

print

پاسخی بگذارید