تاریخ: ۲۲:۱۳ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
راه اندازی ۴ دستگاه ناوتکس در بندر امیرآباد

۴ دستگاه ناوتکس برای شناور‌های خدماتی بندرامیرآباد با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل راه اندازی شد.

محمد یاسین یزدانی سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه نصب گیرنده اخبار ناوتکس به عنوان جزئی از تجهیزات اجباری کشتی‌ها از الزامات سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریای محسوب می‌شود، گفت:۴ دستگاه ناوتکس برای شناور‌های خدماتی بندر امیرآباد به منظور افزایش ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از خطرات احتمالی راه اندازی شد.

او به کاربرد وسیع سیستم‌های مخابراتی و نقش مهم پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در اطلاع‌رسانی در بخش حمل و نقل دریایی اشاره کرد و افزود: استقرار سیستم ناوتکس در بنادر و متعاقب آن در کشتی‌ها موجب افزایش وسعت دریافت روزانه اطلاعات به صورت متنی کم حجم و ارسال پیام که یکی از شاخص‌های بهبود ایمنی در حمل و نقل دریایی به شمار می‌آید، می‌شود.

یزدانی گفت: پیام‌های مربوطه در این سیستـم روی دو فرکانـس بین المللی و ملی ارسال و دریافت می‌شود که بر اساس یک برنامه زمانبندی، ارسال پیام ناوتکس هر چهار ساعت یکبار و در ۲۴ ساعت شش نوبت انجام می‌پذیرد.

او افزود: تبادل اطلاعات در رابطه با مناطق تحت عملیات تجسس و نجات و اطلاعات در مورد هرگونه حادثه دریایی با ذکر محل و مختصات جغرافیائی آن از طریق این سیستم امکان پذیر است.

ناوتکس یک سیستم اتوماتیک و بین المللی برای ارسال اخطار‌های هواشناسی و پیش بینی‌ها، اخطار‌های ناوبری دریایی، عملیات جستجو و نجات، اطلاعیه علائم کمک‌ناوبری و … به کشتی‌ها می‌باشد که مجوز تأسیس و راه اندازی آن توسط سازمان جهانی دریانوردی انجام می‌گیرد.

print

پاسخی بگذارید