تاریخ: ۱۰:۱۴ :: ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
کپی‌برداری کاریکاتوری از انقلاب

بی‌گمان امام خمینی (ره) شخصیت عظیمی است که توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را با کم‌ترین هزینه و خشونت به سرانجام برساند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،روزنامه جوان نوشت:درباره ماهیت اغتشاشات اخیر بسیار می‌توان سخن گفت، ولی آنچه در مورد این بحث قابل توجه است تلاشی است که دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نیز در رسانه‌های رسمی‌شان برای القای این گزاره به کار گرفته‌اند که «این حوادث، طلیعه به ثمر نشستن یک انقلاب بزرگ است که توسط مردم در حال وقوع است» و حوادث حدود دو ماه اخیر مشابه حوادث ماه‌های منتهی به انقلاب سال ۵۷ است!
در جامعه‌شناسی انقلاب‌ها سه عنصر اساسی را رکن جنبش‌های انقلابی به حساب می‌آورند؛ ۱. دارا بودن هدف و ایدئولوژی مشخص و برنامه روشن برای حکومت و اداره جامعه؛ ۲. مشارکت غالب مردم و ۳. دارا بودن رهبری کاریزماتیک. بررسی این سه عنصر برای فهم ماهیت آنچه در حوادث اخیر گذشت ضروری است:
۱-انقلاب اسلامی بر پایه مکتب متعالی اسلام و به پشتوانه ۱۴۰۰ سال مبارزات اسلامی و مجاهدت‌های علمی و فکری هزاران عالم شکل گرفت. انقلابی که به روشنی اهدافی، چون استقلال از اجانب، آزادی از غل و زنجیر‌های استکبار ساخته و شکوفا ساختن استعداد‌های مردم ایران و بازگشت عظمت به این کشور بزرگ را داشت. همین اهداف روشن و ابتنای آن بر مکتب الهی اسلام بود که انقلاب را به پیش برد و آحاد یک ملت بزرگ را به صحنه مبارزه کشاند. در مقایسه با آن، آنچه طی حوادث اخیر مشاهده گردید فقدان واضح یک ایدئولوژی بسیج‌گر و انسجام‌بخش برای به صحنه کشاندن مردم به صحنه است. برای نمونه مشاهده تصاویر و ویدئو‌های تجمع‌کنندگان حامی اغتشاشات در خارج از کشور در تجمع برلین و نیز سایر تجمعات اپوزیسیون نشان می‌دهد که در این تجمعات پرچم‌های گروه‌های مختلف و متعارضی که اساساً با یکدیگر اختلافات عمیقی دارند، برافراشته شده و تنها وجه مشترک این گروه‌ها دشمنی با انقلاب اسلامی و نیز مدیریت یکپارچه آنان توسط سرویس‌های امنیتی دشمنان است که توانسته آنان را به‌رغم تضاد‌های عمیق در یک جا جمع کنند. از طرفی انقلاب اسلامی بر اساس ابتنای خود بر مکتب اسلام و با بهره‌مندی ازنظریات شخصیت‌های علمی و معرفتی و استفاده از نظرات اندیشمندانی بزرگ شکل گرفت. حتی بنیانگذار آن، خود واجد بالا‌ترین مرتبه دینی و یک شخصیت علمی کم‌نظیر بود و نظریات مترقی «ولایت فقیه» و «جمهوری اسلامی» را برای اداره جامعه ارائه کرد. این را مقایسه کنید با آشوب‌طلبان و تروریست‌های مدعی انقلاب این روز‌ها که نه تنها هیچ نظریه‌ای برای انقلاب ندارند، بلکه محتوای تولیدی آنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اپوزیسیون مورد هدایت سرویس‌های امنیتی دشمن، صرفاً دارای محتوای سلبی و دعوت به خشونت و ویرانگری است. فقط مقایسه سطح فرهیختگی دانشجویانی، چون شهیدچمران با فحاشان دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌ها که نهایت فرهیختگی آنان در فحاشی‌هایی خلاصه شده که تاکنون حتی از سطح‌پایین‌ترین اراذل جامعه هم به آن شکل به صورت جمعی و در برابر دوربین مشاهده نشده است، روشن‌کننده این تفاوت جدی است.
۲-انقلاب اسلامی محصول مشارکت عمومی مردمی بود که خواهان استقلال، آزادی و عزت در برابر دشمنان این کشور بودند. به همین دلیل بود که در همه صحنه‌های بعد از انقلاب آن‌گونه از جان و مال خود برای دفاع از این انقلاب، ایثار کردند و هزاران شهید در دفاع مقدس تقدیم کردند و تاکنون نیز در همه عرصه‌های دفاع از این انقلاب حضوری فعال داشته‌اند. در مقابل در اغتشاشات اخیر نه تنها از حضور عامه مردم خبری نیست، بلکه تنها گروه‌های کوچکی متشکل از افرادی آشوبگر در نقاطی محدود در برخی شهر‌ها به صحنه آمده و مردم را با تشویق یا تهدید وادار به حضور در صحنه کردند. در کنار این اقدامات، رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به سرویس‌های امنیتی دشمنان ایران به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از آخرین تکنیک‌های عملیات روانی و جنگ شناختی در تلاش برای کشاندن مردم به صحنه بودند؛ بدون اینکه در تحقق آن، کم‌ترین توفیقی پیدا کنند. مردمی که با جنگ اقتصادی چهار دهه اخیر و تروریسم اقتصادی دو دهه اخیر با مشکلات اقتصادی و معیشتی بزرگی مواجه شده‌اند و به زعم دشمنان ایران، امروز زمانی است که می‌توان آنان را به صحنه تقابل با حاکمیت کشاند. با این حال برآورد‌ها حاکی از این است که در این مدت در سراسر کشور نهایتاً چندهزار نفر به صورت شبکه‌سازی شده و هدایت‌شده حضور پیدا کرده و خبری از حضور مردم ایران در صحنه نبوده است.

۳-بی‌گمان امام خمینی (ره) شخصیت عظیمی است که توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را با کم‌ترین هزینه و خشونت به سرانجام برساند. امروز نیز اتاق‌های فکر دشمنان ایران به خوبی از اهمیت رهبری یک انقلاب آگاه هستند و تلاش زیادی هم برای خلق مصنوعی یک رهبر برای اغتشاشات اخیر کرده و می‌کنند، ولی در آن تاکنون کم‌ترین توفیقی به دست نیاورده‌اند. در روزگاری شخصیتی، چون امام خمینی (ره) با استفاده از عمیق‌ترین آموزه‌های دینی و با وطن پرستانه‌ترین و استقلال‌خواهانه‌ترین کنش ها، چون مخالفت با قرارداد ننگین کاپیتولاسیون، بذر انقلاب اسلامی را در ایران کاشت. در همان دوران چهره‌ها و فرهیخته‌های علمی و فرهنگی بزرگی، چون شهید مطهری و ده‌ها و صد‌ها شخصیت علمی و فرهنگی که دلشان برای اسلام و ایران می‌تپید زمینه‌های فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی را فراهم کردند و انقلابی را رقم زدند که ملت بزرگ ایران را از غل و زنجیر وابستگی و اسارت ر‌ها کرد و به استقلال و آزادی از قید و بند‌های استکبارساخته رساند.
مقایسه اغتشاشات اخیر با انقلاب اسلامی شوخی تلخی است. اغتشاشاتی که به صراحت مورد حمایت رئیس‌جمهور امریکا و سایر مسئولان این کشور قرار گرفت و همه ظرفیت ارتش رسانه‌ای و سایر ظرفیت‌های آشکار و مخفی دشمنان در آن به صحنه آمدند، چیزی جز یک پروژه امنیتی بزرگ برای کشاندن ایران به ورطه خشونت و فروپاشی نیست و کم‌ترین نشانه‌ای از انقلاب در آن وجود ندارد. ترور زنان، کودکان و مردم عادی و انجام ظالمانه‌ترین جنایت‌های غیرانسانی در خیابان، فحاشی و استفاده از رکیک‌ترین الفاظ و اشاره به اسافل اعضا توسط مدعیان نخبگی در برخی دانشگاه‌ها، تلاش برای توهین به اقشار مذهبی و انجام حرکات وقیحانه موهن علیه برخی روحانیون رهگذر، تلاش برای تعطیلی کسب و کار مردم در بازار و خیابان، ترند کردن هشتگ به کمک ارتش رسانه‌ای عربستان و منافقین جنایتکار آلبانی‌نشین و ربات‌ها، شعار دادن تعدادی انگشت‌شمار در ساعاتی از شب با هدایت رسانه‌های دشمن و وعده قتل و کشتار میلیون‌ها ایرانی و اقداماتی از این دست هرچه هست نشانه‌های یک انقلاب نیست. این‌ها نشانه یک جنگ ترکیبی گسترده و برنامه‌ریزی شده علیه ملت ایران و نشانه دست و پا زدن‌های آخر دشمنانی است که تغییر نظم جهانی و پایان سیطره خود بر جهان را به خوبی درک کرده‌اند.

print

پاسخی بگذارید