تاریخ: ۱۴:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
نخبه دهه هشتادی، موفق به دریافت مجوز کارخانه تولید قطعات خودرو در مازندران شد

دانشجوی مخترع بهشهری با اعلام اینکه از سال ۱۴۰۱ تصمیم به احداث کارخانه تولید قطعات در یکی از شهرستان های استان مازندران را گرفتم، گفت: با جدیت تمام مسیر پر پیچ وخم را طی و سرانجام تمام مجوزهای لازم را جهت احداث این طرح تولیدی دریافت کردم.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از ایسنا”علی محسنی” دانشجوی نخبه و مخترع مازندرانی با ۲۱ سال سن توانسته اختراعات متعددی در زمینه قطعه سازی خودرو به نام خود ثبت کند.

این جوان بهشهری که متولد۲۲ آبان ماه ۱۳۸۱است از دوران کودکی علاقه‌مند به خودرو سازی و قطعه سازی بوده است اکنون در رشته مهندسی مکانیک به تحصیل دانشگاهی مشغول است.

محسنی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه چندین اختراع در زمینه‌ی طراحی و تولید قطعات خودرو را به نام خود به ثبت رسانده است، می‌گوید: با توجه به اختراعاتی که داشتم در سال ۱۳۹۸شرکت تخصصی را ثبت کرده و در حال حاضر به فعالیت خود در زمینه اختراعات و نوآوری های صنایع خودرو سازی می‌پردازم.

این دانشجوی مخترع بهشهری می‌افزاید: از سال ۱۴۰۱ تصمیم به احداث کارخانه تولید قطعات در یکی از شهرستان های استان مازندران گرفتم و با جدیت تمام این مسیر پر پیچ وخم را طی و سرانجام تمام مجوزهای لازم را جهت احداث این پروژه دریافت کردم.

محسنی با اعلام اینکه اکنون واحد تولیدی قطعات خودرو، آماده کلنگ زنی است، ادامه داد: علاقه مندی به این حرفه و کمک به اقتصاد کشور موجب شد تا در زمینه تولید و اشتغال جوانان هم سن و سال خودم که سرشار از امید و انگیزه هستند روی آورم.

این جوان نخبه مازندرانی با اشاره به مشکلات و سختی های پیش رو، می‌گوید: در تمامی امور سختی ها وجود دارد، اما در مسیری که طی کردم عدم حمایت برخی مسئولان و سنگ اندازی بعضی از افراد جهت به ثمر نرسیدن این واحد صنعتی را داشتم.

این دانشجوی مخترع بهشهری با ابراز تاسف، یادآور می‌شود: هرزمان که در کشور ما نام صنعت خودرو می‌آید، ترس و واهمه بدن افراد را می‌لرزاند و افرادی که با انگیزه و ایده نو قصد ورود به این عرصه را دارند می‌ترسند که مبادا حمایت نشوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف باید سرسخت و مصمم باشیم، می‌گوید: اگر کار فقط برای خدمت رسانی باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد، قطعا  به موفقیت های بزرگی در این زمینه ختم می‌شود، مخصوصا جوانان نخبه و با استعدادی که سرمایه های این کشور هستند باید ایده های نو و خلاقیت خود را عملیاتی کنند.

محسنی با ابراز امیدواری از اینکه تاکنون مشکلات مانع پیشرفت در کارم نشد، می‌افزاید: یکی از نخبگان و کار آفرینان کشور مشاور من درکار بود که بنا به مشکلات و دلایلی به مدت دو سال همکاری ما به تاخیر افتاد با گذراندن روزهای بسیار سخت؛ تصمیم گرفتم که به تنهایی به راه خود ادامه دهم.

وی با بیان اینکه دوباره کار را از صفر شروع کرده و حمایت خانواده را داشتم، یادآور شد: لطف خدا شامل حالم شد تا توانستم مجوزهای احداث این واحد صنعتی را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنیم.

این دانشجوی نخبه بهشهری در پاسخ به این سوال که بهترین اتفاق زندگی شما چه زمانی خواهد بود، بیان کرد: بهترین اتفاق زندگی من روزی است که خط تولید کارخانه به حرکت درآید و پویایی واحد اقتصادی که خودم با تلاش ایجاد کردم را شاهد باشم. چنین روزی دور نیست.

وی در پاسخ به سوال ایسنا که آینده صنعت خودرو سازی و قطعه سازی کشور را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: آینده ای بسیار درخشان در انتظار صنعت خودرو سازی و قطعه سازی کشور وجود دارد، با حمایت هایی که از سال ۱۴۰۱ در این زمینه و با استفاده از جوانان و نخبگان آغاز شده است، قطعا به زودی شاهد پیشرفت های چشمگیر در صنایع خودرو سازی کشورمان خواهیم بود.

این جوان نخبه مازندرانی با اشاره به اینکه وجود خودرو سازی همچون گروه صنعتی ایران خودرو با ظرفیت های بالایی که در تولید دارد قطعا مارا به آینده‌ای درخشان امیدوارتر می‌کند، می‌گوید: اگر سایر خودرو سازان که در بخش مونتاژ فعالیت دارند سعی و تلاششان بر آن باشد که درصد بومی سازی خودروهایشان را بیشتر کنند این مسیر همچنان هموارتر و درخشان تر خواهد شد.

نخبه دهه هشتادی، موفق به دریافت مجوز کارخانه تولید قطعات خودرو در مازندران شد

این مخترع و کارآفرین صنایع خودروسازی ابراز امیدواری کرد: خودرو سازان ما با افزایش کیفیت در بین محصولات خود اندکی حس اطمینان و ایمنی را بین مردم رواج دهند و دیگر شاهد تخریب خودرو سازان و محصولاتشان در بازار داخلی نباشیم.

محسنی با اظهار اینکه هر فردی در ایران اسلامی به موفقیت می‌رسد ابتدا با اراده قوی وارد می‌شود و در مراحل بعدی حمایت مردم را همراه خود دارد، خاطرنشان کرد: مردم برای پیشرفت همه جانبه کشور باید از نخبگان و افراد بااستعداد حمایت کنند.

وی با قدردانی از حمایت های وزارت صمت و همچنین اداره کل استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت که فرایند اخذ مجوز واحد تولید قطعه سازی خودرو را تسهیل کردند، گفت:  امیدوارم با افزایش کیفیت و ایمنی محصولات خودروسازی، اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان فراهم شود.

print

پاسخی بگذارید