رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
تاریخ: ۱۳:۲۵ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
تولیدات کشاورزی مازندران از مرز ۸ میلیون تن عبور کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید استان پارسال از مرز ۸ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، گفت: میزان تولید استان سال ۱۴۰۱ از ۸ میلیون تن عبور در حالی که در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است.

او با بیان اینکه مازندران از منظر سیاست‌گذاران کشوری، یک استان کشاورزی و تأمین کننده بسیاری از مواد غذایی کشور است، افزود: مازندران ۲۵ درصد گوشت سفید منجمد کشور و ۴۲ درصد برنج کشور، همچنین مرکبات، صنعت طیور و محصولات دیگر را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تکالیف اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در این حوزه بود که این رقم در سال گذشته محقق شد.

او افزود:همچنین از منابع داخل و سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ بالای ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و حدود ۱۹ هزار دامدار از اعتبارات حوزه کشاورزی برخوردار شدند.

عنایتی گفت: در حوزه اجرای الگوی کشت کشور برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ در محصولات زراعی شروع کردیم و توانستیم تا پایان سال قبل بیش از ۱۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی را تعیین تکلیف کنیم از وظایف اساسی دولت است که اراضی کشاورزی را سند دار کند و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

او با بیان اینکه باید به سمت دامپروری صنعتی برویم، افزود: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی رشد خوبی داشتیم و یکی از کار‌های مهم ما در سال ۱۴۰۱ صادرات محصولات مرکبات به چین و روسیه بود و همچنین شناسنامه دار کردن محصولات را نیز در دست اقدام داریم.

عنایتی درباره فعالیت‌های سازمان در بخش شیلات، گفت: ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهی را در رودخانه‌های استان رهاسازی شده است.

او افزود: ۳۶ هزار تن گندم کشاورزی و ۸ هزار و ۳۰۰ تن کلزا پارسال توسط کشاورزان تولید شد و نزدیک به ۵۰ هزار تن کود‌های شیمیایی تحویل کشاورزان شده است.

عنایتی گفت: ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در استان جوجه ریزی شده و در نظر داریم تا پایان سال، ۲۵ هزار تن گوشت تولید کنیم. همچنین می‌خواهیم ۵۷ هزار متر نیز بر سطح گلخانه‌های استان اضافه کنیم.

print

پاسخی بگذارید