تاریخ: ۸:۰۸ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
هندوانه‌های خوش طعم مازندران در راه بازار

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود:برداشت هندوانه از اواخر تیرماه در مازندران آغاز شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حقیقی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۲۱۹ هکتار از زمین‌های شهرستان‌های ساری، میاندورود، بهشهر و گلوگاه امسال زیر کشت هندوانه رفته است که  پیش بینی می‌شود ۶۷۲۳ تن هندوانه از این زمین‌ها برداشت شود.

او افزود:برداشت هندوانه از اواخر تیرماه در مازندران آغاز شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: هر کیلوگرم هندوانه اکنون بین ۵ تا ۶ هزار تومان در مزرعه توسط واسطه‌ها از کشاورزان  مازندرانی خریداری می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه سطح زیر کشت هندوانه در مازندران سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارش‌ها و تغییرات اقلیمی کمتر شده است، گفت: کشت هندوانه کشت غالب در استان نیست و با توجه به آب بر بودن این محصول توصیه‌ای برای کشت هندوانه در مازندران نمی‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بسیاری از کشاورزان با آگاهی از شرایط آب و هوایی و تنش‌های آبی در استان به آبیاری قطره‌ای برای کشت هندوانه روی آورده اند.

او گفت: کشاورزان در این شیوه با دو یا سه بار آبیاری قطره‌ای به تولید می‌رسند و اگر در گذشته برای کشت هندوانه در یک قطعه زمین، ۵ هزار متر مکعب آب استفاده می‌کردند اکنون با دو هزار متر می‌توانند تولید کنند.

print

پاسخی بگذارید