با حضور معاون وزیر نیرو
تاریخ: ۳:۵۳ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
عملیات ساخت مخزن ذخیره یکهزار مترمکعبی فریدونکنار شروع شد

همزمان با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عملیات اجرایی ساخت مخازن ذخیره یکهزار مترمکعبی در شهر آستانه سرا و مجتمع ازباران شهرستان فریدونکنار با ۵۱ میلیارد ریال شروع شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،ز روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران ، با ساخت این مخزن ، ۲هزارو ۵۰۰ خانوار شهرستان فریدونکنار از نعمت آب شرب سالم و ذخیره مطمئن برخوردار می شوند.

بنابر این گزارش، طرح آب رسانی به شهرهای گروه الف مازندران یکی از طرح های مهم استان است که در ۲ سال گذشته با تامین اعتبارات مورد توجه جدی دولت قرار گرفت، این طرح آبرسانی از جمله پروژه های عمرانی است که شامل شهرستان‌های بابل، امیرکلا، هادی شهر، بابلسر و فریدونکنار می شود.

تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف از جمله اهداف تکمیل طرح های آبررسانی به شهرهای مرکزی مازندران است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه براساس برنامه زمانبندی شده کمبود آب شهرهای گروه الف برطرف می شود، گفت: تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا به وعده هایی که به مردم دادیم عمل کنیم.

یزدان رضایی افزود: تا پایان دولت، آبرسانی به ۱۰هزار روستا در دستور کار قرار دارد که بخشی از آن انجام شد و مابقی نیز در حال اجرا است.

وی با تاکید براین که تمام سعی خود را بکار خواهیم گرفت تا در کمترین زمان ممکن تاسیسات آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها را به سرانجام برسانیم، افزود: با توجه به تلاش همکاران شرکت های آب و فاضلاب در تامین و توزیع آب شرب سالم و پایدار، از مردم نیز انتظار داریم با استفاده بهینه و مصرف صحیح آب، همکاران ما را کمک کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای ۸۷۰ پروژه در سالجاری گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث این مخازن در شهرآستانه سرا و مجتمع ازباران شهرستان فریدونکنار هستیم.

بهزاد برارزاده ادامه داد: برای مخزن ذخیره یکهزار متر مکعبی ۵۱ میلیارد ریال اعتبار و جمعیت برخوردار از این طرح ۲هزارو ۵۰۰ خانوار پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این مخزن مردم روستاهای ازباران، مهلبان، بنه کنار و مجتمع مسکن مهر شهرستان فریدونکنار از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

مدیرعامل آبفا مازندران هدف از اجرای این طرح ها را تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف عنوان کرد.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب تامین می‌شود.

print

پاسخی بگذارید