تاریخ: ۱۶:۰۸ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن رسید

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: علی‌رغم پیش‌بینی کاهش تولید برنج بدلیل شرایط اقلیمی، تولید برنج همانند سال قبل به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن رسید.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،جمیل علی زاده شایق دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: گرچه امسال انتظار کاهش تولید برنج به خاطر شرایط منابع آبی را داشتیم، اما خوشبختانه بارندگی های مناسب در غرب گلستان و گیلان و مازندران موجب شد تا تولید نسبت به سال قبل کاهشی نداشته باشد.

به گفته او، بنابر آمار امسال مجموع تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن رسیده که براین اساس حداکثر ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزارتن برای تامین کسری برنج داخل نیاز به واردات داریم.

علی زاده شایق ادامه داد: در دوره وزیر قبلی، ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت بدلیل اصرار واردکنندگان و بکارگیری برخی اهرم ها برداشته شد که خوشبختانه امسال وزیر جهاد با اجرای مصوبه مجلس اجازه واردات را نداد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج از آرامش حاکم بر بازار برنج ایرانی خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله بعد از شهریور و مهر، آرامش و تعادل به بازار باز می گردد و همواره پیش بینی می شود که اگر در نیمه دوم سال حوادث غیرمترقبه ای رخ ندهد، تعادل قیمت و شیب ملایم رشد قیمت در بازار استمرار می یابد.

او با بیان اینکه خودکفایی برنج به صلاح نیست، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و نیاز آبی بالای برنج دلیلی بر خودکفایی نیست، از این رو تنها به سمت و سوی محصولاتی که امکان خودکفایی داریم، باید برویم.

print

پاسخی بگذارید