تاریخ: ۲۰:۰۲ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
سه ویلای غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

مدیر جهاد کشاورزی آمل از قلع و قمع سه واحد ویلایی غیرمجاز به مساحت یکهزار مترمربع در روستای بیشه‌محله این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،به نقل از  ایرنا ،از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران مهرداد فولاد گفت: برای اجرای حکم قطعی موضوع ماده سه قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، سه واحد ویلایی غیرمجاز به حکم قطعی صادره از مرجع قضایی و با هماهنگی شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آمل قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل ادامه داد: کارشناسان این مدیریت و مرکز جهاد کشاورزی رودبار با همراهی عوامل انتظامی با حضور در محل اجرای حکم، اقدام به قلع و قمع این سه بنای غیرمجاز در عرصه‌ای به مساحت یک هزار مترمربع در روستای بیشه‌محله این شهرستان کردند.

فولاد تصریح کرد: حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی، خط قرمز این مدیریت است و در ماه‌های گذشته با اجرای مداوم احکام و دستورات قضایی در حوزه‌های آمل، لاریجان و دابودشت عملیات قلع و قمع انجام شد.

وی از مردم خواست با جدیت و مسوولیت‌شناسی هرچه بیشتر، تحرکات افراد سودجو در تخریب عرصه‌های زراعی و باغی را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها اطلاع‌رسانی کنند.

سود جویی از زمین های کشاورزی در قالب تغییر کاربری های غیر مجاز از چالش های مهم مازندران است در چند سال اخیر همزمان با عملیاتی شدن چندین طرح حفاظت از زمین های کشاورزی از جمله ایجاد گشت و یگان حفاظت از زمین های کشاورزی، تا حدود زیادی مدیریت شده پیش می رود.

وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار است که سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول از آن برداشت و تولید می شود.

print

پاسخی بگذارید