شهردار آمل
تاریخ: ۱۸:۳۱ :: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
شهر آمل با قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی هوشمند می شود

شهردار آمل گفت: شهر آمل با امضای قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی با شرکت شاتل برای اجرای توسعه شبکه فیبرنوری قرارداد منعقد و این شهر مازندران همانند کلان شهرهای کشور هوشمند می شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال این قرارداد بین علی داودی شهردار آمل و امید اعرابی پور مدیرعامل شرکت شاتل در محل شهرداری آمل امضا و اسناد این قرارداد ۲ جانبه میان ۲ طرف مورد توافق کامل قرار گرفت.

شهردار آمل در حاشیه عملیاتی شدن این قرارداد که به عنوان زیرساخت شهر هوشمند است، به خبرنگار ایرنا گفت: شهر آمل عنوان نخستین شهر غیرمرکز استان است که پس از کلان شهرهایی مثل مشهد، تهران، کرج و قم در کشور برای توسعه شهرهوشمند عملیاتی و اجرایی شد.

علی داوودی افزود: ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری آمل با شرکت شاتـل قراداد همکاری آن را امضاء کرده است، حدود ۴۲۰ میلیارد ریال است.

شهر آمل با قرارداد ۴۲۰ میلیارد ریالی هوشمند می شود

وی اضافه کرد: هم اکنون فقط در برخی از مراکز استان‌ها این طرح اجرا شده و شهر آمل نیز از جمله نخستین شهرهایی است که با سرمایه گذاری و مشارکت شرکت شاتل اجرایی خواهد کرد.

شهردار آمل اظهار داشت: این طرح در سه گام پیش بینی شده که شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۷۰ کیلومتر شامل خیابان های اصلی، فرعی و کوچه ها اجرا خواهد شد.

داودی اضافه کرد: اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می کند.

شهر آمل دارای حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری است.

print

پاسخی بگذارید