نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۲:۵۸ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
راهپیمایی 22 بهمن نمایش انسجام و اتحاد ملت ایران است

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که به دلیل در پیش بودن  سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  این موضوع بیش از گذشته مورد اشاره قرار گرفت و خطیبان جمعه تمامی اقشار مردم را به شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن دعوت کردند و خواستار اطلاع رسانی بیشتر رسانه ها در خصوص توطئه های دشمن شدند خطیبان جمعه استان های شمالی همچنین سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفتند و به فرازهایی از زندگی آن حضرت پرداختند که در این باره می خوانیم:

امام جمعه  موقت ساری:رسانه ها جوانان را نسبت به توطئه دشمنان آگاه کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: برخی از جوانان کشورمان از فراز و فرود 40 ساله انقلاب اسلامی اطلاعات کافی ندارند و شایسته است که کلیه رسانه ها با شرح مفصل قبل و بعد از انقلاب این نقیصه را برطرف کنند.
امام جمعه موقت ساری گفت: ایران اسلامی به لطف مجاهدت های انقلابیون و اشاعه فرهنگ عاشورایی در حال حاضر ارتش پنجم جهان را دارد و در بحث فضایی حائز رتبه هشتم، در ساخت ربات رتبه پنجم، در ساخت داروی ام اس رتبه سوم، در ساخت دریچه قلب رتبه دوم، در ساخت لیزر رتبه دهم بوده و تنها کشور سازنده تانک نیز است.
وی افزود: نسل نو بداند که حدود 300 هزار نفر برای پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند و پس از استقرار این نعمت الهی دشمنان با ترور 17 هزار شهروند، جنگ تحمیلی و انواع حملات نظامی در صدد سرکوب قیام مردمی بوده اند.
او از گرانی به عنوان بزرگ ترین مشکل کشور یاد کرد و ادامه داد: مردم غیور به رغم این گونه معضلات همواره یار و یاور انقلاب و ولایت فقیه بوده و با حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس وفاداریشان را به نمایش می گذارند.
امام جمعه موقت ساری همچنین با تسلیت ایام فاطمیه گفت: با پیروی از فرهنگ فاطمی، آمار طلاق، بدحجابی و سایر ناهنجاری ها بشدت کاسته خواهد شد.

امام جمعه گرگان:راهپیمایی 22 بهمن نمایش انسجام و اتحاد ملت ایران است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: در همه سال های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان لحظه ای از مانع تراشی و برنامه ریزی برای وارد کردن آسیب به این انقلاب غافل نشدند اما با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و سپس مقام معظم رهبری در کنار حضور همیشگی مردم در عرصه های حساس، همه این توطئه ها ناکام ماند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مردم نارسایی های اقتصادی و معیشتی دارند اما هرگز با تداوم نظام اسلامی مشکلی ندارند و حاضر نیستند بار دیگر عرصه را برای ورود آمریکا و دیگر کشورهای استکبار به ایران هموار کنند.
امام جمعه گرگان بیان کرد: 22 بهمن روز نشان دادن وحدت و یکپارچگی مردم با نظام است و ملت در این روز بار دیگر اثبات خواهند کرد که حفظ انقلاب یک خواسته همگانی است .
به گفته آیت الله نورمفیدی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب می شود مسوولین و دولتمردان به پشتیبانی و حمایت مردم دلگرم تر شوند و فعالیت و تلاش خود برای حل مشکلات را بیشتر کنند .

امام جمعه رشت: امروزه دوران طلایی ملت ایران است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت اظهار داشت: بدترین و تلخ ترین دوران ایران مربوط به دوره پهلوی بود که رضا و محمدرضا حیثیت را از ملت ایران گرفته بودند اما هم اینک ما کشوری مستقل هستیم که بنا به گفته سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، تنها کشوری که در برابر تمامی استکبار جهانی ایستاده فقط ایران است.
وی اضافه کرد: گرچه هم اینک ما در درون خود شاهد مشکلاتی در عرصه های سیاسی و اقتصادی هستیم اما این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و هیچوقت ملت و مسئولان خود را با سایر ملل و مسئولان کشورهای دیگر مقایسه نمی کنیم چون ما بهترین مردم و مسئولان را داریم.
وی به در پیش بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و بیان کرد: فاطمه اسوه و الگوی تمامی زنان جهان است و شهادت این بانوی بزرگ اسلام را به عالم انسانیت به خصوص به شیعیان جهان تسلیت می گویم.
امام جعمه رشت همچنین به مناسبت های دهه فجر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در روز 19 بهمن 57 نیروی هوایی ارتش با امام بیعت کردند و در این روز همافران و خلبانان با بیعت با امام راحل(ره) همبستگی خود را با ملت ایران اعلام کرده و در طول دفاع مقدس نیز این خلبانان خوش درخشیدند و دشمن را به زانو درآوردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: 22 بهمن متعلق به هیچ حزب و دسته سیاسی نیست و مربوط به مردم ، خانواده شهدا ، اقشار مختلف و تمامی احزاب و جناح ها است و اگر کسی یا جناحی بخواهد اشتباهی را مرتکب شود، به طور حتم دود آتش، اول به چشم خودش خواهد رفت.
وی با دعوت مردم به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: مردم فارغ از حزب و جناح و برای خدا، پیامبر، و رهبری در راهپیمایی 22 بهمن حضور می یابند و برنامه ها و انتظارات دشمن را دوباره با شکست مواجه خواهند کرد.
امام جمعه رشت در ادامه یاداور شد: در این 40 سال دشمنان نقشه های زیادی را برای نابودی انقلاب کشیدند اما مردم آگاه ما باعث ناکامی دشمنان شده اند و به طور حتم در راهپیمایی امسال نیز، حضور مردم پشتوانه عظیمی برای نظام اسلامی خواهد بود که تاکنون نیز مردم با تجلی وحدت ثابت کردند در کنار هم و در کنار رهبری ایستاده اند و حکومت مردم سالاری دینی را به جهان نشان دادند.
وی افزود: در راهپیمایی 22 بهمن امسال دشمنان انقلاب حضور گسترده مردم به خصوص نسل چهارم را شاهد خواهند بود و نسل چهارم با حضور آگاهانه در راهپیمایی با آرمان های انقلاب ، امام راحل و خون شهدا تجدید بیعت خواهند کرد.

print

پاسخی بگذارید