تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نخستین محموله بار ریلی گیلان به رشت رسید

نخستین محموله بار از طریق خط آهن گیلان امروز (یکشنبه) با حضور شماری از مسئولان استان در ایستگاه رشت، تخلیه و تحویل شرکت فولاد شد.

 به گزارش اقتصاد شمالمدیرکل راه آهن شمال ۲ در حاشیه تخلیه بار در ایستگاه رشت در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف احداث راه آهن ترانزیت بار از این مسیر بوده ، افزود: با پیگیری های انجام شده ، بخش بار این مسیر ریلی را از امروز فعال کردیم.
علی خدایی تصریح کرد: برای نخستین بار از زمان راه اندازی راه آهن گیلان بیش از پنج هزار تن بار از فولاد خوزستان بارگیری شده و به مقصد رشت رسیده که تحویل شرکت فولاد گیلان می شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر خوزستان؛ بار از بندرعباس و اصفهان نیز بارگیری و به مقصد رشت اعزام می شود و پیگیری و رایزنی ها در حال انجام است تا با حمل ترکیبی بار را به ترانزیت برسانیم.
به گزارش ایرنا ، نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. انتظار می رود مسیر ریلی رشت – بندر انزلی تا دو سال آینده تکمیل شود که نقش موثری را در ترانزیت کالا از بزرگترین بندر شمال کشور خواهد داشت.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید