تا پایان اسفند
تاریخ: ۲۱:۲۱ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۴

وزیر کشور گفت: سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا پایان اسفند آماده می شود و مرحله بعد اتصال این سامانه ها با یکدیگر است.

سرویس سیاسی اقتصادشمال ،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر شنبه در حاشیه جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ساماندهی سامانه های این ستاد، اظهار داشت: قانونگذار حدود 76 مورد تکلیف کرده که بخش زیادی از این موارد سامانه های توزیع، تهیه و نظارتی کالا ها از مبدا تا مقصد و مسیر است.
وی ادامه داد: می‌توانیم اطمینان کامل دهیم که امر مبارزه با قاچاق کالا، توزیع عادلانه و مناسب، قیمت گذاری و کنترل قیمت ها کاملا رعایت می شود و یک سال است که شخصا این مسائل را پیگری می‌کنم. البته این تکلیف سال 92 ابلاغ شده است.
وزیر کشور با بیان اینکه سه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امسال برگزار شده است، گفت: همانطور که قول دادیم تا آخر اسفند سامانه ها را آماده می کنیم و مرحله بعد اتصال سامانه ها به یکدیگر است.
رحمانی فضلی افزود: نتیجه گزارش سامانه ها را از دستگاه ها گرفتیم که برخی دستگاه ها وظایف خود را انجام دادند، اما متاسفانه برخی از دستگاه ها هم نتوانستند انجام دهند؛ جمع بندی بر این شد که ظرف 10 روز همه دستگاه هایی که نتوانستند وظایف خود را انجام دهند، دلایل عدم انجام را برای ما گزارش کنند.
به گفته وی، این عدم انجام وظایف، یا خارج از اراده دستگاهی و یا داخل دستگاهی بوده است.
وزیرکشور اظهارداشت: پس از دریافت گزارشات، حتما آنها را خدمت رئیس جمهوری ارائه خواهیم کرد. دستگاه هایی که نتوانستند به دلایل خارج از اراده خودشان -که شاید دلایل متعددی باشد – کار را به سرانجام برسانند، واقعا باید یک زمان بندی خاص و مشخصی داشته باشند و با جدیت این موضوع پیگیری شود تا همه موارد به نتیجه برسد.
رحمانی فضلی گفت: اگر بخواهیم به صورت سازماندهی شده متشکل و کارشناسی و برنامه ریزی شده به امر توزیع و تامین کالاها و نحوه ارائه آنها نظارت داشته باشیم تا مانع قاچاق شویم، بهترین و تنهاترین راه این است که این سامانه ها فعال شود.
وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری و معاون اول ایشان روی این موضوع، به زمان بندی معقولی برای عملیاتی شدن برسیم.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی مویدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، محمد دهقانی نقندر نماینده مجلسو وعضو ناظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، و عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در وزارت کشور حضور داشتند و در این نشست درباره ساماندهی سامانه های قاچاق کالا و ارز بحث و بررسی شد.

print

پاسخی بگذارید