تاریخ: ۱۴:۰۷ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
پرداخت تسهیلات به خریداران عمده مرکبات شمال

وزارت جهاد کشاورزی ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش سرمایه در گردش سورتینگ داران مرکبات اختصاص داده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: وزارت جهاد کشاورزی در قالب بند الف تبصره ۱۸ و با هدف افزایش سرمایه در گردش سورتینگ داران با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به سورتینگ داران مازندرانی موافقت کرده است.

او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای خرید کیوی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید مرکبات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سامانه سیتا برای پرداخت تسهیلات راه اندازی شده است، ادامه داد: فهرست سورتینگ داران مازندران از انجمن سورتینگ داران و اتاق بازگانی استان دریافت شده است و متقاضیان باید در سامانه سیتا ثبت نام کنند.

عنایتی ادامه داد: این تسهیلات تنها برای خرید عمده مرکبات از باغداران و عرضه مستقیم مرکبات به بازار پرداخت می‌شود و با هدف خرید برای ذخیره سازی و انبار نیست.

او گفت: سورتینگ دارانی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند باید لیست باغدارانی که مرکباتشان را خریداری می‌کنند و مقاصد عرضه مستقیم مرکبات را مشخص کنند و نمی توانند از این تسهیلات برای خرید و انبار کردن مرکبات استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: این اقدام در راستای افزایش نقدینگی سورتینگ داران برای عرضه مرکبات به بازار‌های داخلی و خارجی و به منظور حمایت از باغداران مازندرانی و تداوم فرایند تولید در بخش کشاورزی بوده است.

print

پاسخی بگذارید