یادداشت روز
خدمت خاموش دریانوردان باعث شده که ارزش زحمتهای آنها کمتر دیده شود و مردم با این عزیزان کمتر آشنا باشند؛ این در حالی است که قدرت افکار عمومی برای پشتیبانی از برنامهها و سیاستها را به خوبی میدانیم.
به گزارش اقتصاد گستر شمال ،ایرج گلشنی– این روزها، اذهان دریاییها مشغول بزرگداشت روز دریانورد است و در اوصاف و خصائص دریانوردان سخنها به میان آمده است. در این بحث و فحصها و همایشها و جشنها، دو نکته مغفول مانده که مایلم در این یادداشت به آنها اشاره کنم:
نکته اول: خدمت و خدمات دریانوردان، ساکت و خاموش است. از آنجا که در عمق دریاها و اقیانوسها انجام میشود، از دسترس خبر و دوربین و عکسها خارج است.
اگر نگاهی بیندازید به صفحات گوگل و عکسهای حوزه دریانوردی را جستوجو کنید؛ متوجه میشوید که اغلب عکسها قدیمی و تکراری هستند. این نشان میدهد که حوزه خبر و عکس و فیلم دریانوردان فقیر است و چه خوب است که دستاندرکاران روابط عمومی در دستگاههای مرتبط با دریانوردی، آستین همتی بالا بزنند و این ضعف را پوشش دهند.
خدمت خاموش دریانوردان باعث شده که ارزش زحمتهای آنها کمتر دیده شود و مردم با این عزیزان کمتر آشنا باشند؛ این در حالی است که قدرت افکار عمومی برای پشتیبانی از برنامهها و سیاستها را به خوبی میدانیم.
همچنین روابط عمومیها مرتبط همکاری کنند تا رسانهها خبرها و گزارشهای بیشتری از دریانوردان منتشر کنند.
نکته دوم: آن چه در روز بزرگداشت دریانوردی اتفاق میافتد، یک سلسله برنامهها برای شخصیتهای حقیقی و حقوقی داخلی و مرتبط با دریا و دریانوردی برگزار میشود؛ این در حالی است که افکار عمومی و کافه مردم از این رویداد کنار گذاشته میشوند و آنها در جریان این روز و ارزشهای اقتصادی و اجتماعی آن قرار نمیگیرند.
نسبت به این نقیصه بارها یادآوری کردهایم و باز هم تاکید میکنیم که افکار عمومی(مردم) به خصوص نوجوانان و جوانانی که قرار است در آینده نزدیک، ملوانان، افسران و کاپیتانهای ما باشند، باید و باید در جریان رویدادهای دریایی-مانند روز دریانورد- قرار بگیرند تا در شعاع فرهنگسازی دریایی قرار بگیرند و آینده دریایی ایران را تضمین کنند.
اگر نگاهی بیندازید به صفحات گوگل و عکسهای حوزه دریانوردی را جستوجو کنید؛ متوجه میشوید که اغلب عکسها قدیمی و تکراری هستند. این نشان میدهد که حوزه خبر و عکس و فیلم دریانوردان فقیر است و چه خوب است که دستاندرکاران روابط عمومی در دستگاههای مرتبط با دریانوردی، آستین همتی بالا بزنند و این ضعف را پوشش دهند.
خدمت خاموش دریانوردان باعث شده که ارزش زحمتهای آنها کمتر دیده شود و مردم با این عزیزان کمتر آشنا باشند؛ این در حالی است که قدرت افکار عمومی برای پشتیبانی از برنامهها و سیاستها را به خوبی میدانیم.
همچنین روابط عمومیها مرتبط همکاری کنند تا رسانهها خبرها و گزارشهای بیشتری از دریانوردان منتشر کنند.
نکته دوم: آن چه در روز بزرگداشت دریانوردی اتفاق میافتد، یک سلسله برنامهها برای شخصیتهای حقیقی و حقوقی داخلی و مرتبط با دریا و دریانوردی برگزار میشود؛ این در حالی است که افکار عمومی و کافه مردم از این رویداد کنار گذاشته میشوند و آنها در جریان این روز و ارزشهای اقتصادی و اجتماعی آن قرار نمیگیرند.
نسبت به این نقیصه بارها یادآوری کردهایم و باز هم تاکید میکنیم که افکار عمومی(مردم) به خصوص نوجوانان و جوانانی که قرار است در آینده نزدیک، ملوانان، افسران و کاپیتانهای ما باشند، باید و باید در جریان رویدادهای دریایی-مانند روز دریانورد- قرار بگیرند تا در شعاع فرهنگسازی دریایی قرار بگیرند و آینده دریایی ایران را تضمین کنند.