تاریخ: ۲۱:۳۹ :: ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
استاندار: موقوفات مازندران از ظرفیت مطلوبی برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی برخوردارند

استاندار مازندران با اشاره به انتخاب شعار امسال با عنوان سال " جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: موقوفات این استان از ظرفیت بسیار مطلوبی برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی و همچنین محرومیت زدایی برخوردارند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال یوسف نوری  در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در محل استانداری در ساری برگزار شد، بر لزوم احیای بیش از پیش موقوفات این استان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در مازندران، افزود: می‌توان با اتخاد راهکار درست و اصولی و در صورت استفاده بهینه از موقوفات این استان، در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده امیدوار بود.
استاندار مازندران خواستار استفاده از اراضی وقفی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اشتغال شد و گفت: با سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی، علاوه بر احیای موقوفات، می‌توان نسبت به محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال نیز اقدام کرد.
وی از مازندران به عنوان تامین کننده اصلی گوشت مرغ تهران نام برد و افزود: این استان بالاترین تامین کننده برنج مصرفی داخل کشور بوده ولی با تنش آب و برق مواجه است و این امر مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان و کشاورزان به همراه داشته است‌.

مقام عالی دولت در مازندران از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواست با ورود به این بخش و ایجاد سرمایه گذاری، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و اصولی به افزایش بهره وری نیز کمک کند چراکه این آمادگی در مجموعه مدیریتی استان وجود دارد.

نوری بر لزوم تشکیل و راه اندازی یک تیم کارشناسی با حضور نماینده اوقاف در راستای اجرای طرح مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی در مازندران تاکید کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا با مولد سازی برخی از مدارس، دانشگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها، علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به افزایش بهره وری نیز کمک شود.

وی افزود: در ارتباط با تولید پنل‌های خورشیدی در مازندران نیز اقدامات و مذاکراتی انجام شده است و برای اجرای این طرح نیز می‌توان از زمین‌های وقفی استفاده کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه وقف هیچ‌گاه برای بشریت معضل نبوده بلکه دارای آثار و برکات فراوانی است، تاکید کرد: مشکلاتی که در حوزه موقوفات وجود دارد باید با نگاه بی‌طرفانه و براساس قانون برطرف شود.
نوری، یکی از کارکردهای وقف را محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان اعلام کرد و گفت: وقف یک عمل فردی نیست بلکه یک عمل جمعی است چون از وقف بشریت بهره می‌برد و آثار و برکات آن شامل افراد زیادی می‌شود.

وی بر لزوم اجرای الگوی صحیح مصرف برق تاکید کرد و افزود: در سالی که به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران باید به حداقل برسد.

print

پاسخی بگذارید