تاریخ: ۲۳:۴۴ :: ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
صادرات ۵۵۰ هزار قطعه جوجه یکروزه و ۴ میلیون تخم‌مرغ از مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۵۵۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی و ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار عدد تخم مرغ از مازندران به خارج از کشور طی نیمه دوم سال گذشته تا ۱۱ مرداد امسال، خبر داد.

مسعود احمدی حاجی درباره صادرات جوجه یکروزه گوشتی، تخمگذار تجارتی و تخم مرغ نطفه دار گوشتی استان مازندران به خارج از کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی این مدت ۵۵۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی و تخمگذار از استان مازندران به کشورهای افغانستان و ارمنستان صادر شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۴ میلیون و ۲۵۴ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی از استان به کشور عراق صادر شد.

وی با اشاره به اینکه جوجه های یکروزه و تخم مرغ های صادراتی از نژادهای آرین، راس و کاب بودند، افزود: بیشترین صادرات انجام شده مربوط به نژاد آرین بود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب صنعت طیور کشور محسوب می شود، افزود: ۳۰ درصد تولید جوجه یک روزه و ۱۱ درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور در این استان تولید می شود و با وجود مرکز پشتیبانی لاین بابلکنار، مازندران تنها استانی است که زنجیره کامل صنعت طیور را در کشور و منطقه خاورمیانه در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: مازندران با داشتن تمامی حلقه های فعال این صنعت اعم از تنها مرکز لاین ایران و خاورمیانه، ۶ واحد مرغ اجداد، ۲۰۵ واحد مرغ مادر گوشتی، ۲۲۰۰ واحد مرغ گوشتی، ۲۹ واحد مرغ تخمگذار، ۳۹ واحد کارخانه جوجه کشی، ۴۴ کارخانه فعال تولید خوراک و ۱۸ کشتارگاه صنعتی طیور، یکی از استان های مهم و تاثیر گذار در این عرصه بوده و پیشانی صنعت طیور کشور محسوب می شود.

print

پاسخی بگذارید