تاریخ: ۱۰:۳۹ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
اعتبارات استان ها تا پایان برنامه ششم ۶۰ درصد افزایش یابد

معاون مجلس و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا پایان برنامه توسعه ششم ، باید اعتبارات استان ها ۶۰ درصد افزایش یابد.

قاسم رمضانپور روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان برنامه و بودجه کشور که با عنوان افزایش بهره وری در شرایط پیش روی کشور با تمرکز بر بودجه ۱۳۹۸ در رشت برگزار شد، افزود: هر سال باید شش درصد به اعتبارات استان ها افزوده شود و تاکنون که ۲ سال از برنامه می گذرد؛ ۱۲ درصد به استان ها تفویض اختیار شده است.
وی اختصاص بودجه را در کشور در قالب استانی، ملی و ملی – استانی عنوان و بیان کرد: اعتبارات ملی استانی موافقت نامه ها را در استان ها مبادله می کنند اما تخصیص اعتبار ملی است که به نظر می رسد بایستی تفویض اختیار به استان ها صورت گیرد.
وی رویکرد دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را تفویض اختیارات به استان ها ذکر و اضافه کرد: برخلاف آنچه که همه می گویند سال دشواری را پیش رو داریم، به آینده بسیار امیدوارم.
رمضانپور در بخش دیگری از سخنانش از مدیران سازمان و بودجه در استان ها خواست تعامل خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و در سایه هماهنگی و تعامل با نمایندگان، امور استان ها را پیش ببرند.
وی با بیان اینکه از نظر معاونت استان ها در حوزه مجلس تاکنون فرآیندهایی را طی کرده ایم، تصریح کرد: اعتبارات استان در حوزه معاونت مجلس در حوزه منطقه ای آمده است.
در اولین نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان برنامه و بودجه کشور با عنوان افزایش بهره وری در شرایط پیش روی کشور با تمرکز بر بودجه ۱۳۹۸ که در رشت برگزار شد؛ نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان نیز حضور داشتند./ایرنا

print

پاسخی بگذارید