تاریخ: ۱۲:۰۲ :: ۱۳۹۶/۰۸/۱۹

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ،گفت:مردم برای سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری به تابلوها اعتماد کردند زیرا وظیفه مردم نیست که اسناد قانونی موسسات را رصد کنند تا مشخص شود قانونی است.

غلامعلی جعفرزاده  ایمن آبادی در گفت و گو با ما  درباره مسیر پرپیچ وخم مشکلات موسسات مالی و اعتباری،گفت:سودهای که موسسات مالی و اعتباری  برای مشتریان تعیین کردند از همان آغاز سپرده گذاری مشخص بود که ضرر ده است، بنابراین دولت باید برای ساماندهی این موضوع در گام نخست  فکری به حال متعارف کردن سودهای موسسات مالی و اعتباری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ،یادآورشد: دولت و بانک مرکزی بطور مستقیم در قبال اوضاع نامناسب موسسات مالی و اعتباری مسئولیت دارند بنابراین دولت باید پاسخگوی مطالبات مردم در موسسات مذکور باشد.
جعفرزاده ایمن آبادی افزود: سود مشتریان در موسسات مالی واعتباری باید براساس رشد تورم پرداخت شود تا بحران ایجاد شده در قبال موسسات رفع شود.
نماینده مردم رشت درمجلس تصریح کرد: نباید کاری کرد که مردم نسبت به حاکمیت و نظام بانکی بی اعتماد شوند و این امر می تواند اقتصاد کشور را فلج کند و  در این راستا نیز دولت نباید اجازه دهد بی اعتمادی به سیستم بانکی به بانکهای دولتی نفوذ کند.

عضوکمیسیون برنامه ،بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه بهارستان برای تعیین تکلیف وضعیت موسسات مالی و اعتباری در حد توانش مناسب کارکرده است،یادآورشد: مجلس قوه قهریه ندارد بلکه مرکز تشخیص تخلف است آن هم نه برای صدرو حکم بلکه جرم را تعیین  می کند اما قوه قضاییه جزا را  تعیین و تایید می کند.

منبع:خانه ملت

print

پاسخی بگذارید