تاریخ: ۰:۵۸ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
جعل 1800 مدرک دانشگاهی خارجی در نوشهر

با بررسی‌های به عمل آمده توسط مراجع قضائی و انتظامی، متهمان که در استان خراسان رضوی نیز فعالیت داشتند، تاکنون بیش از 1800 مدرک جعلی برای متقاضیان خود در استان‌های مازندران و خراسان رضوی صادر کرده‌اند.

سرویس حوادث اقتصاد شمال ،جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری جاعل حرفه ای مدارک تحصیلی با 1800 مورد کلاهبرداری در شهرستان نوشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن مفخمی شهرستانی اظهار کرد: در پی وصول یک مرجوعه قضائی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی جعلی توسط دو نفر از اعضای یک شرکت علمی و آموزشی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شهرستان نوشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و با بررسی‌های همه جانبه، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: متهمان با دریافت مبالغی از50 تا 200 میلیون ریال از متقاضیان، مدرک تحصیلی جعلی، معادل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، غالباً از دانشگاه‌های آفریقایی و جنوب شرقی آسیا برای آنان صادر می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده توسط مراجع قضائی و انتظامی، متهمان که در استان خراسان رضوی نیز فعالیت داشتند، تاکنون بیش از 1800 مدرک جعلی برای متقاضیان خود در استان‌های مازندران و خراسان رضوی صادر کرده‌اند.

مفخمی در پایان سهل‌انگاری افراد در رعایت نکات امنیتی تجارت، ضعف آگاهی و اعتماد بی‌مورد به افراد را از مهم‌ترین عوامل سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران برشمرد و اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیسی در این زمینه هم‌چنان ادامه دارد.

print

پاسخی بگذارید