تاریخ: ۱۴:۲۳ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
رشد ۲۶ درصدی ارزش معاملات بورس

آمارهای منتشر شده از سوی بورس تهران نشان می دهد که ارزش معاملات بازار سهام، در مقایسه با پایان شهریور ۹۷ به میزان ۲۶ درصد افزایش یافته و از ۹۶.۸۶۰ میلیارد ریال به ۱۴۲.۸۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

طی ۲۰ روز کاری شهریور ماه ۹۷، ارزش معاملات در مقایسه با پایان مرداد۹۷، ۲۶ درصد افزایش یافت و از ۱۴۲۸۱۰ میلیارد ریال به ۱۷۹۸۸۹ میلیارد ریال رسید و حجم سهام معامله شده از ۵۰۲۰۵ میلیون سهم به ۶۴۹۲۸ میلیون سهم معادل ۲۹ درصد افزایش یافت.

رشد حجم معاملات

براساس این گزارش، از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۷۲۵ میلیون سهم و ۴۲۹۵ میلیارد ریال بوده است. در شهریور ماه ۹۷، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۳ درصد در مقایسه با پایان مرداد ۹۷ افزایش یافت و از ۲۵۸۲ دفعه به ۳۶۸۳ هزار دفعه بالغ شد.

شاخص بورس در شهریور ماه ۹۷ در مقایسه با مرداد ۹۷، به میزان ۲۳۶۲۷ واحد برابر با ۳ / ۱۷ درصد افزایش یافت و از ۱۳۶۹۱۱ واحد به ۱۶۰۵۳۸ واحد رسید. همچنین ارزش بازار در شهریور ماه ۹۷ در مقایسه با مرداد ۹۷ به میزان ۸۹۲۳۹۵ میلیارد ریال رشد برابر با ۱۷ درصد افزایش یافت و از ۵۲۳۱۷۴۳ میلیارد ریال به ۶۱۲۴۱۳۹ میلیارد ریال رسید.

براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۶۱۰۲۰ میلیارد ریال و معادل ۳۶ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۷۸۶۷۶ میلیارد ریال و در حدود ۴۶ درصد از کل فروش ها بود.

بر این اساس در سومین ماه از تابستان سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۷۶۵۶ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۶۳ و ۵۳ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

print

پاسخی بگذارید