تاریخ: ۲۰:۱۸ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
روستاهای رشت از تصفیه خانه بزرگ گیلان آبرسانی می شود

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان از برنامه ریزی برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان رشت از تصفیه خانه بزرگ آب استان خبر داد و گفت: با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، نخست روستاهای در مسیر خطوط انتقال از آب تصفیه خانه بزرگ استان بهره مند می شوند.

محسن حسینی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و برنامه ریزی برای استفاده از تاسیسات آبرسانی مشترک در راستای بهبود خدمات به روستاییان همزمان با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، مقرر شد در وهله اول روستاهای در مسیر خطوط انتقال از آب تصفیه خانه به جای آب چاه،  که بعضا به واسطه آهن و منگنز بالا دارای کیفیت پایین تری بودند، بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: برای این منظور طرح و برآورد تامین آب روستاهای بهدان بالا، بهدان پایین و کشل ورزل از روستاهای بخش سنگر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیون ریال تهیه و در مدت کمتر از یک ماه خطوط و تاسیسات مد نظر اجرا و پس از شستشوی مخازن ذخیره وارد مدار بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه این روستاها ۵۳۰ خانوار  جمعیت و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر سکنه دارند افزود: با عنایت پروردگار به زودی روستاهای بیشتری در شهرستان از نعمت آب با کیفیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بهره مندخواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با یادآوری آغاز بهره برداری آزمایشی از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اظهار داشت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، زیرساخت بسیار مهمی برای گیلان ایجاد شد که ۷۰ درصد مردم استان از مزایای این پروژه بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه تأمین نیاز آبی مناطق برخوردار از این تصفیه خانه تا سال ۱۴۲۵ پیش بینی شده است، اظهار داشت: علاوه بر شهرها ،  ۲۴ روستا در مسیر خط انتقال نیز از این تصفیه خانه بهره مند می شوند.

حسینی با اشاره به اینکه فاز اول این تصفیه خانه در سال ۷۸ وارد مدار بهره برداری شد افزود: فاز دوم به روش BOT در سال ۹۲ انعقاد قرارداد و از سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن شروع شد که یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین تصفیه خانه های موجود کشور و مجهز به دستگاه های به روز و جدید است و از تجهیزات ساخت ایران با رعایت استانداردهای مورد نظر نیز استفاده شد و در سال ۱۳۹۹ به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفای گیلان خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن فاز اول مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و افزایش ظرفیت تولید آب به میزان یک هزار  لیتر بر ثانیه ، ۲۶ حلقه چاه با ظرفیت ۲۶۶ لیتر بر ثانیه از مدار بهره برداری خارج شده اند تا در مواقع اضطراری و بحران مورد استفاده قرار گیرند.

۹۹.۹۳درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند می باشند.

print

پاسخی بگذارید