تاریخ: ۲۳:۰۵ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
کشف ۹۱۴ هزار قلم کالای احتکار شده پزشکی و بهداشتی در گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از کشف و ضبط بیش از ۹۱۴ هزار اقلام بهداشتی، پزشکی و دندانپزشکی در یکی از انبارهای رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به دریافت خبر احتکار لوازم پزشکی و بهداشتی از یک انبار بزرگ در رشت موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت که با محرز شدن صحت موضوع و انجام اقدامات اطلاعاتی لازم این انبار با مقدار زیادی از لوازم بهداشتی،  پزشکی و دندانپزشکی کشف و یک نفر در این رابطه بازداشت شد.

وی افزود: تجهیزات و کالاهای احتکاری کشف شده شامل؛ تجهیزات دندانپزشکی، دستگاه فشار خون و قند خون،   سرنگ و آمپول، ژل های سونوگرافی، ویلچر،  سرم، الکل و مواد ضدعفونی کننده، بالش طبی، پد الکلی، لباس پزشکی، گاز استریل، ترازوی دیجیتال، آب مقطر، نخ جراحی و سرسوزن و غیره بود.

وی ادامه داد: کارشناسان ارزش این کالاها را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کردند و در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف شد و متهم ۴۵ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار ملکی بیان کرد: گسترش احتکار و قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بسیاری بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را نیز برهم می زند که در این راستا مبارزه با محتکران یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

فرمانده نیروی اتنظامی استان گیلان تصریح کرد : کسانی که بخواهند با احتکار کالا در بازار اختلال ایجاد کنند با برخورد جدی و قاطع پلیس روبرو خواهند شد و در این راستا برای کمک به ماموران از شهروندان تقاضا می کنیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

print

پاسخی بگذارید