گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۲:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
سایت میگوی گمیشان ضدعفونی کامل شد

رییس اداره دامپزشکی گمیشان گفت که عملیات ضدعفونی در برخی مزارع آلوده به بیماری لکه سفید این شهرستان کاملا انجام و چرخه تولید محصول منطقه حالت عادی به خود گرفت.

دکتر پژوهنده در دیدار با معاون فرماندار گمیشان به مناسبت روز دامپزشکی اظهار داشت: با تمرکز بر اجرای طرح های پیشگیرانه و بهره‌گیری از توان و دانش کارشناسان، این بیماری با حداقل تلفات مهار شد و به تولید و ثبات در پرورش میگو بازگشتیم.

معاون فرماندار گمیشان هم با تبریک روز دامپزشکی گفت که در جریان سیل امسال نیروهای دامپزشکی شهرستان خدمات خوبی به مردم ارایه دادند.

سیدعلی رضا حسینی افزود: سیل گمیشان باعث تلف شدن حدود ۱۳۰ هزار قطعه مرغ شد و دامپزشکی علاوه بر پاکسازی محیط‌های آلوده در خصوص شناسایی حیوانات ناقل بیماری و واکسیناسیون دام و آموزش و ترویج در جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و حیوان اقدامات قابل تقدیری انجام داد.

گفتنی است قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: از ۶۱۲ استخر فعال پرورش میگو در استان ۱۲۴ استخر آلوده و ۳۵ استخر هم به دلیل شدت شیوع به طور کامل معدوم شد.

وی میزان تولید میگوی فصل گذشته در گلستان را دو هزار و ۵۹۵ تن اعلام و اظهار داشت: ممکن است امسال نتوانیم به این میزان تولید دست یابیم.

۱۴ مهرماه روز دامپزشکی است.

print

پاسخی بگذارید