تاریخ: ۹:۳۰ :: ۱۳۹۶/۰۹/۲۴

سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن همچنان در حالت انتظار برای تعیین تکلیف این موسسه و سپرده های خود هستند.

حدود هفت ماه پیش بود که با هجوم سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن برای دریافت سپرده های خود این موسسه در پرداخت سپرده ها با مشکل مواجه شد.

در همان روزها مسئولان بانک مرکزی با مصاحبه‌های به‌موقع خود خبر از عدم به وجود آمدن مشکل برای سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن را دادند. مصاحبه هایی که امید را در دل سپرده گذاران این موسسه اعتباری با بیش از ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور که سپرده های بسیاری را جذب کرده است زنده کرد.

حمایت های مسئولان بانک مرکزی این نوید را به سپرده گذاران و سهامداران این موسسه داده بود که احتمالاً مشکل این موسسه اعتباری و صدور مجوز برای آن زودتر از آن چیزی که تصور می شود به وقوع بپیوندد.

در همان روزها البته صحبت هایی از ادغام این موسسه اعتباری با موسسه اعتباری کوثر و نیز بانک مهر اقتصاد نیز بر سر زبانها افتاد اما تکذیب شد.

چند روز پیش اما مجدداً رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ادغام موسسه اعتباری ثامن و کوثر و همچنین بانک مهر اقتصاد در شرف انجام است.

فارغ از وعده های مسئولان بانک مرکزی برای حل شدن مشکل سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن این پرسش به وجود می‌آید که چرا مسئولان بانک مرکزی سپرده گذاران موسسه ثامن را در آمارهای خود به حساب نمی آورند.

بر اساس اعلام مسئولان هم اکنون حدود ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات اعتباری تعیین تکلیف شده اند حال سرنوشت سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن در کجای این آمار قرار دارند خود جای سوال است.

سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن در چند روز گذشته پیام های بسیاری را به پایگاه خبری اخبار بانک ارسال و خواهان پیگیری روند اخذ مجوز شدند.

امیدواریم بانک مرکزی روند اعطای مجوز و یا ادغام برای این موسسه اعتباری را تسریع تا مشکل سپرده گذاران برطرف شود.

print

پاسخی بگذارید