تاریخ: ۱۱:۰۴ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
صاحبان نانوایی های گلستان وام می گیرند

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: صاحبان نانوایی ها برای نوسازی و بهسازی واحدهای خود به منظور پخت نان با کیفیت، وام بانکی دریافت می کنند.

حمیدرضا علی محمدی اظهار داشت: امسال ۷۰ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد ۱۵ درصد به دو صورت سرمایه در گردش یکساله و سه ساله در این پیوند اختصاص یافته که در اختیار صاحبان ۴۶۳ واحد نانوایی قرار می گیرد.
به گفته وی، صاحبان نانوایی می توانند به اتحادیه خبازان در شهرستان ها مراجعه تا به بانک های عامل معرفی شوند.
طبق آمارهایی که توسط دستگاه های مرتبط در گلستان ارایه می شود، اکنون دو هزار و ۲۸۲ واحد نانوایی مشغول پخت نان مورد نیاز جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری در استان است که از این تعداد یکهزار و ۸۷۳ واحد دولتی و ۴۰۹ واحد آزادپز هستند.
*جابجایی و خرید و فروش مجوز نانوایی تخلف است
استاندار گلستان با تاکید بر این که در اداره یک نانوایی کد ملی افراد و مجوز اداره کل صنعت معدن و تجارت مهم است، گفت: جابجایی و خرید و فروش مجوز به هر نحوی تخلف محسوب و با متخلف به واسطه تشکیل پرونده در محاکم قضایی برخورد قانونی می شود.
سید مناف هاشمی در نشست روز گذشته کارگروه آرد و نان و گندم استان اظهارداشت: برای ایجاد نانوایی در شهرهای جدید نیز باید درخواست مجوز به این کارگروه ارایه تا تصمیم گیری شود.
وی یادآورشد: همچنین حمل و نقل آرد در استان باید با بارنامه صورت گیرد و درغیر این صورت تخلف محسوب می شود.
طبق اعلام مسوولان شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان به ایرنا، میزان مصرف سالانه گندم ساکنان استان حدود ۳۰۰ هزار تن است که توسط ۲۸ کارخانه آرد فرآوری و سهمیه نانوایی ها دراختیار آنها قرار می گیرد./ایرنا

print

پاسخی بگذارید