گروه: آرشیو / مذهبی
تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
نماز جمعه ۲۴ بهمن در ۹ شهرستان مازندران برگزار می‌شود

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت که نماز جمعه ۲۴ بهمن ماه در ۹ شهرستان استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام محمد انتظاری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طبق آخرین تشخیص ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا امکان برگزاری نماز جمعه در ۹ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران وجود دارد.

وی این شهرستان ها را از جمله مناطق کم جمعیت استان عنوان کرد و گفت: همراه با مراکز این شهرستان ها، در بخش های تابعه آنها نیز نماز جمعه برگزار خواهد شد.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران از محمودآباد، سیمرغ، میاندرود ، عباس‌آباد، گلوگاه ، سوادکوه شمالی ،فریدونکنار، چالوس و کلاردشت به عنوان شهرستان هایی نام برد که فردا نماز جمعه در آنجا برگزار می شود.

او به وضعیت برگزاری نماز جمعه در باقی شهرستان های مازندران اشاره کرد ادامه داد : نماز جمعه در باقی شهرستانهای استان و بخش های تابعه آنها فعلا ممنوع است.

انتظاری بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و موازین فاصله گذاری اجتماعی برای برپایی نماز جمعه تاکید کرد و گفت : استفاده از دستکش ، ماسک و به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی از جمله این موارد است .

وی همچنین رعایت فاصله بیش از یک متر میان نمازگزاران را نیز ضروری عنوان کرد و افزود : در تمامی اماکن برپایی نماز جمعه مسئولانی جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی مستقر خواهند شد.

مدیر شورای سیاستگذاری نماز جمعه مازندران شهروندان استان را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراخواند و گفت : برای مقابله با ویروس کرونا و ریشه کنی این بیماری هیچ راهی غیر از رعایت دستورالعمل های اعلامی بهداشتی وجود ندارد و رعایت نکردن این موارد هم به برگشت شدیدتر بیماری منجر خواهد شد.

مازندران ۲۲ شهرستان ، ۶۲ شهر دارد که دارای ۴۷ نقطه برگزاری نماز جمعه هستند. از ابتدای اسفند ماه با شیوع ویروس کرونا برگزاری نماز جمعه در مناطق مختلف استان تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفت و به جز چند هفته کوتاه ، باقی هفته ها برگزار نشد یا به صورت محدود برگزار شد.

پسا ز ماهها شرایط قرمز و نارنجی کرونایی استان مازندران، این هفته شهرستان های گلوگاه ، میاندرود ، سیمرغ ، سوادکو شمالی ، عباس آباد و کلاردشت از وضعیت زرد و نارنجی خارج شده و به رنگ بندی آبی کرونایی وارد شدند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون بیش از یکهزار و ۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که به گفته مسئولان مازندران در حال خروج از موج سوم همه گیری کرونا است.

print

پاسخی بگذارید