تاریخ: ۱۹:۳۶ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
پلیس‌نما ها موجب وحشت خارجی ها در آستارا بودند

سارقان پلیس نما که از کامیون های خارجی در آستارا سرقت می کردند نقره داغ شدند.

سرهنگ محمد نمازی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته ناجا در سالن کنفرانس ستاد فرماندهی آستارا برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی مأموران نیروی انتظامی شهرستان، باند سارقان غیر بومی که با سوء استفاده از عنوان “پلیس مواد مخدر” از کامیون های خارجی سرقت به عنف می کردند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این باند ۱۰ نفره که در دو اکیپ پنج نفره مجزا، پس از معرفی خود تحت عنوان پلیس به رانندگان خارجی، وارد کامیون های صادراتی و یا ترانزیتی آنها می شدند و به شکل حرفه ای اقدام به سرقت از آنها می کردند.

دستگیری باند سارقان پلیس نمای کامیون های خارجی در آستارا

وی افزود: این باند که حدود ۱۰ فقره سرقت را ظرف دو ماه انجام داده بودند، در برخی از مسافر کاشانه های فاقد مجوز در سطح شهرستان اسکان می یافتند که این اقدام کار شناسایی آنها را سخت تر کرده بود.

سرهنگ نمازی با بیان اینکه باند مذکور علاوه بر آستارا در سایر شهرهای مرزی هم اقدام به سرقت می کردند، خاطرنشان کرد: برخی از مالکان مسافر کاشانه ها به خاطر فرار از مسئولیت و قانونی کردن اجاره واحدهای خود به مسافران، با روش های نامتعارف و غیر قانونی اقدام به این کار می کنند که می تواند عواقب خطرناک و اینچنینی را داشته باشد و باید نسبت به اقدام غیرقانونی خود آگاهی کامل را داشته باشند.

وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه اخذ مجوز مسافر کاشانه و پذیرش مسافر از روش های قانونی، می تواند مانع از ضررهای مالی و جانی کلان باشد، اضافه کرد: علاوه بر دستگیری این باند، باند کیف قاپی را که اقدام به چهار فقره سرقت و زورگیری از زنان و مردان در این شهرستان کرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

print

پاسخی بگذارید