روزانه هشت واگن محصول کشاورزی از راه‌آهن آستارا صادر می‌شود

فرماندار آستارا گفت: روزانه هشت واگن محصولات کشاورزی از راه‌آهن این شهرستان به کشورهای خارجی صادر می‌شود و افزایش ساعات کاری بارانداز ریلی برای سهولت کار صادرکنندگان در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات کامیون های ترانزیت کالا، در فرمانداری آستارا اظهار کرد: برای رونق تجارت ترکیبی در مرزهای زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان، فراهم شدن زمینه صادرات با واگن ‌های یخچالدار از بارانداز راه آهن را پیگیری می کنیم.

وی بیان کرد: هر روز ۱۲۰ دستگاه کامیون یخچال دار برای حمل و نقل محصولات کشاورزی از مرز آستارا تردد می ‌کنند و تسریع روند اداری ترخیص کامیون ها از سوی کشور جمهوری آذربایجان ضروری است.

فرماندار آستارا ادامه داد: ظرف یک هفته گذشته ۵۰۳ کامیون خارجی وارد پایانه بار و ۴۸۶ کامیون از آن خارج شده اند و بارگیری کالاها منظم است و در صورت ایجاد ترافیک در شهر، از خروج کامیون ها از پایانه بار جلوگیری می شود.

وی اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی از مرز آستارا رونق گرفته و در سه روز گذشته ۳۳۰ گواهی قرنطینه برای صادرات تولیدات کشاورزی، از سوی کلینیک های گیاه پزشکی صادر شده است.

وی گفت: تجارت ریلی مقرون به صرفه ترین مسیر صادرات و واردات کالا در این مرز است و با پیشرفت و تکمیل طرح راه آهن آستارا می توان آینده روشنی را برای تجار رقم زد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا هم گفت: عملیات لایروبی کانال بندر در سطح ۱۵۰ هزار متر مربع آغاز شده و تا پایان امسال با تکمیل لایروبی حوضچه، امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ فراهم خواهد شد.

کیانوش امیری افزود: از آبان امسال تاکنون ۱۶۰ کانتینر یخچالی از بندر آستارا به مقصد روسیه و قزاقستان بارگیری شده و رونق محصولات کشاورزی از طریق تجارت کانتینرهای یخچالی برقرار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم واردات و صادرات است.

print

پاسخی بگذارید