گروه: اجتماعی
تاریخ: ۸:۳۴ :: ۱۳۹۶/۰۸/۰۵

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعداد کل سوانح شناورهای ایرانی در 6 ماهه اول سال جاری، 28 سانحه بوده که نسبت به زمان مشابه آن در سال قبل، 17 درصد کاهش داشته است.

هادی حق شناس با بیان اینکه تلفات انسانی شناورهای ایرانی در این مدت 6 نفر بوده است، گفت: در بخش تلفات انسانی نیز به نسبت 6 ماهه اول سال قبل، 40 درصد کاهش تلفات داشته ایم.
وی اضافه کرد: تعداد کل سوانح شناورها (ایرانی و خارجی) در نیمه نخست امسال 28 سانحه بوده که در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل 17 درصد کاهش داشته است.
به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر، انجام کنترل و بازرسی منظم از کشتی ها در بنادر، الزام به انجام اصولی بار چینی در شناورها از جمله اقدامات پیشگیرانه ای است که بر کاهش حوادث دریایی در ایران موثر بوده است.
حق شناس با بیان اینکه آموزش و به کارگیری فرماندهان مجرب در شناورهای باری و مسافری و همچنین ممیزی مراکز آموزش دریانوردی، در افزایش کیفیت امور دریانوردی و البته کاهش سوانح شناورها در ایران تأثیرگذار بوده است، از افزایش تجهیزات امداد و نجات طی 6 ماهه گذشته نسبت به سال قبل خبر داد و گفت : طی یک سال گذشته 4 فروند شناور ناجی در آب جنوب کشور به ناوگان امداد و نجات دریایی سازمان بنادر اضافه شده است.
به گفته وی، 2 دستگاه شناور ناجی نیز در دست ساخت است که تا پایان سال به این ناوگان ملحق می شود؛ اکنون 20 فروند شناور پیشرفته ناجی در بنادر شمال و جنوب ایران فعال هستند.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به فعالیت های پروازی امداد و نجات دریایی طی 6 ماهه اول سال، گفت: در این مدت از طریق مراکز خدمات پروازی (نیروی دریایی جمهوری اسلامی و بخش خصوصی)، 51 سورتی پرواز و در مجموع نزدیک به 100 ساعت پرواز امدادی و پایش آلودگی در آب های شمال و جنوب کشور انجام گرفت.
بنا بر اعلام حق شناس، در 6 ماه گذشته، 29 سورتی پرواز (به هر بار برخاستن و نشستن هواپیما امدادی یک سورت گفته می شود) در بندرعباس، یک سورتی در چابهار، 9 سورتی در جزیره کیش، 3 سورتی در بوشهر و 18 سورتی در انزلی توسط نیروی دریایی و بخش خصوصی جهت ارائه خدمات امداد و نجات و پایش و مقابله با آلودگی دریایی صورت گرفت.

منبع:ایرنا

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید