تاریخ: ۱۰:۰۶ :: ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کشف محموله‌های جدید قاچاق انسان در گمرک

ماموران گمرک طی هفته گذشته ۳۱ نفر را از محموله های قیر، شیشه، حبوبات و روغن شناسایی و دستگیر کردند که تعداد کشفیات قاچاق انسان به ۱۳۹ مورد در امسال رسید.

این محموله ها عمدتا بعد از نیمه شب با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات محموله ها به کمک سامانه جامع گمرکی و همچنین بهره گیری از دستگاه های کنترلی ایکس ری شناسایی و کشف شد. در محموله اول ۳ نفر تبعه ایرانی دستگیر شد. این سه نفر به صورت غیرمجاز لابه لای تریلی های خروجی مخفی شده بودند و قصد عبور مخفیانه داشتند که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان در نیمه شب شناسایی و دستگیر شدند.

محموله دوم یک نفر تبعه افغان از یک دستگاه تریلی خروجی ایرانی حامل روغن صنعتی (هیدرولیک) کشف و دستگیر شد. محموله سوم، دو نفر تبعه سوریه از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی ترک که از مبدا ازبکستان حرکت کرده بود و حامل بار حبوبات به مقصد ترکیه بود بعد از نیمه شب از داخل محموله شناسایی و دستگیر شدند. در محموله چهارم، ماموران گمرک بازرگان همچنین ۸ نفر تبعه افغان را از یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی ترک حامل گوگرد از مبدا به مقصد ترکیه شناسایی و دستگیر کردند.

محموله پنجم، ۷ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه از داخل کانتینر یک دستگاه تریلی خروجی ایرانی حامل قیر بشکه ای به مقصد ترکیه کشف شدند. در محموله ششم، ۳ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه و یک نفر تبعه ایران در مسیر در زمان خروج از داخل محموله به اتهام ورود غیر مجاز دستگیر گردید.

محموله هفتم، دو نفر تبعه ایران اهل تهران از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی حامل بار شیشه وسیگار به مقصد ترکیه کشف شدند. محموله هشتم، یک نفر تبعه ایرانی اهل شیراز از لابه لای تریلی های خروجی صادرات به اتهام خروج غیر مجاز دستگیر شد. محموله نهم، ۲ نفر تبعه ایران و۳ نفر تبعه پاکستان از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی حامل بار کاشی به مقصد ترکیه کشف و دستگیر شدند.

شایان ذکر است، گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق در دنیا کسب نماید.

print

پاسخی بگذارید