مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان
گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۱

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با توجه به جاری بودن سنت حسنه وقف از قرون گذشته تا به امروز در گلستان، این استان جزو پنج استان برتر این حوزه در بخش های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله سلیمانی فرد  در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه وقف احسان ماندگار و غبارروبی و عطرافشانی مزار امامزاده عبدالله گرگان  اظهار داشت: در گلستان اکنون پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۶۴ هزار رقبه وجود دارد که نشان از تاریخی بودن وقف در این استان است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۶۰ وقف جدید در زمینه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی در استان به ثبت رسیده است، گفت: آخرین وقف ثبت شده مربوط به پنجشنبه گذشته است که یک بانوی ساکن روستای شمس آباد گرگان، سه باب مغازه، یک باب آپارتمان مسکونی و یک قطعه زمین به مساحت ۱٫۵ هکتار به ارزش مجموع پنج میلیارد ریال را در حوزه خیرات و مبرات و کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان محروم و بازمانده از تحصیل وقف نمود.
سلیمانی فرد گفت: امروز استان در حوزه وقف های دینی و مذهبی و مراسم های عزاداری های ائمه اطهار (ع) بویژه در ماه محرم و صفر بی نیاز است و بهتر است خیرین و واقفین به سمت وقف متناسب با نیازهای جامعه مانند تکنولوژی های دانش بنیان، اشتغال و ازدواج جوانان بروند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: چنانچه بتوانیم خیرین و واقفین را به این سمت سوق دهیم، بدون شک بخش عمده ای از مشکلات حوزه جوانان مرتفع خواهد شد.
وی در خصوص برپایی نمایشگاه وقف احسان ماندگار عنوان داشت: این نمایشگاه بخشی از عملکرد این اداره کل در حوزه های مختلف کاری است که با هدف آشنایی مردم با وظایف و عملکرد اوقاف و امور خیریه برپا شده است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سعی شده تا این نمایشگاه به صورت مصور ارائه شود تا مردم بهتر عملکرد سازمانی را بررسی نمایند.
سلیمانی فرد تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت ۲ هفته در شبستان امامزاده عبدالله گرگان دایر خواهد بود و با برنامه ریزی انجام شده، دانش آموزان در زنگ انشا از این نمایشگاه بازدید کرده و با نگارش انشا با موضوع وقف، به بهترین آنها جوایزی اعطا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در آیین افتتاح نمایشگاه وقف احسان ماندگار، با حضور در بارگاه امامزاده عبدالله نسبت به غبارروبی و عطرافشانی آن اقدام کردند.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید