تاریخ: ۲۱:۱۴ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
۲۹۹ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا در گیلان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گبلان گفت: تا پایان مهرماه که زمان اتمام مهلت ثبت نام بوده با تشکیل ۳۰ هزار و ۱۴۵ پرونده، ۲۹۹ میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در استان تسهیلات پرداخت شده است.

عباس علیزاده روز دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد پرونده تشکیل شده برای حمایت و حفظ اشتغال ۴۵ هزار و ۴۶۷ نفر  بوده است.

وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در کشور  با پرداخت ۷۱ درصد تسهیلات کرونا به آسیب دیدگان ناشی از  کرونا خبر داد و گفت: بانک سینا با ۷۶۵ پرونده و اشتغال ۸۰۷ نفر و با تحقق ۹۳ درصدی در رتبه اول پرداخت تسهیلات کرونا در بین بانک های عامل استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین بانک صادرات با چهار هزار و ۱۱۹ پرونده و اشتغال ۹ هزار و ۳۹۹ نفر با تحقق ۸۶ درصدی در رتبه دوم ،  بانک سپه با ۲ هزار و ۷۰۹  پرونده و اشتغال چهار هزار و ۴۶۳  نفر و تحقق ۸۵ درصدی در رتبه سوم از حیث پرداخت تسهیلات کرونا قرار دارند.

علیزاده تصریح کرد: بانک های  رفاه کارگران با ۳۱۸ پرونده و اشتغال ۷۱۹ نفر و تحقق ۴۳ درصد، بانک کارآفرین با ۹ پرونده و اشتغال ۹ نفر و تحقق ۴۲ درصد و  بانک شهر با ۲۲۰ پرونده و اشتغال ۳۷۱ نفر و تحقق ۳۴ درصد کمترین درصد پرداختی ها را در تسهیلات کرونا در استان دارند.

وی به  رتبه دستگاههای اجرایی در  جذب تسهیلات کرونا نیز اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با ۵۲ پرونده و اشتغال ۶۰۹  نفر و با تحقق ۹۴ درصد، آموزش فنی و حرفه ای با ۱۹۵ پرونده و اشتغال ۲۶۵ نفر و با تحقق ۸۵ درصد، دفتر فنی و مهندسی استانداری- تاکسیرانی با۱۰ هزار و ۸۴۷ پرونده و اشتغال ۱۰ هزار و ۸۹۸  نفر و با تحقق ۸۲ درصد و راه و شهرسازی حمل و نقل و پایانه ها با هفت هزار و  ۶۶۷ پرونده و اشتغال هفت هزار و  ۹۶۸ نفر و با تحقق ۸۲ درصد در رتبه های اول تا چهارم دستگاه های اجرایی استان از حیث جذب تسهیلات کرونا قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین اداره کل بهزیستی با ۲۹۹ پرونده و اشتغال ۹۰۴ نفر و تحقق ۶۲ درصد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۲۴۶ یک هزار و ۲۶۴ پرونده و اشتغال یک هزار و  ۸۴۱ نفر و با تحقق ۵۶ درصد و اداره کل ورزش و جوانان با ۱۷۹پرونده و اشتغال ۲۶۹ نفر و با تحقق ۵۵ درصد، دارای کمترین درصد جذب این تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان  از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا هر چه سریع تر پرونده هایی که از طریق بانک برگشت داده شده را بررسی و مجدد برای بانک های عامل ارسال نمایند تا در فرصت باقیمانده تعیین تکلیف شوند.

دولت به ازای هر کارفرما که به صورت خویش فرماست مبلغ شش میلیون تومان و به ازای شغل هایی که به صورت غیر رسمی و بیمه ای کار انجام می دهند، هشت میلیون تومان پیش بینی کرده است.
همچنین در مرحله مشاغل آسیب دیده برای واحدهایی که بر اساس پروتکل هایی که دولت مشخص کرده و موظف به تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند برای هر شغل بیمه ای ۱۶ میلیون تومان اما برای شغل های متاثر از کرونا که خود واحدهایشان را تعطیل کرده بودند ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته است.
برای مشاغلی همچون رانندگان که به صورت خویش فرما کار می کنند نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا در کشور بود و همچنان هم وضعیت این استان قرمز است.

print

پاسخی بگذارید