معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران
تاریخ: ۲۰:۳۹ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
۱۰ واحد صنعتی راکد مازندران در یک هفته اخیر به چرخه تولید برگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : ۱۰ واحد صنعتی راکد مازندران طی هفت روز گذشته با اعطای تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی و تقسیط معوقات بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی به چرخه تولید باز گردانده شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسن خیریانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که با برگشت این تعداد بنگاه اقتصادی به چرخه تولید برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، افزود : طبق زمان‌بندی و با پیگیری موردی مشکلات تولیدکنندگان ،درصدد شکوفایی تولید و اشتغال در مازندران هستیم.

وی با بیان این که در ابتدای سال جاری ۳۷۵ واحد صنعتی راکد در مازندران وجود داشت، خاطر نشان کرد : طبق ارزیابی‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در هشت ماه گذشته ۱۲۶ بنگاه اقتصادی به چرخه تولید بازگردانده شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به روند مثبت اشتغالزایی برای افراد بیکار در کارخانه‌های استان طی ماه‌های گذشته، افزود : اشتغالزایی برای پنج هزار و ۹۰۰ نفر در حوزه صنعت مازندران از دستاوردهای ماندگار دولت مردمی سیزدهم است.

خیریانپور ادامه داد : مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مازندران دارای ضمانت اجرا است و تمامی اظهار نظرهای مدیران کل در این جلسه ضبط می‌شود و در صورت ترک فعل، مسوول مربوطه متخلف شناخته شده و با آن برخورد خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان این که در ماه های اخیر حدود ۱۹۳ میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه فعال مازندران با مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تقسیط شد، گفت : عمده مشکلات واحدهای صنعتی راکد مازندران داشتن معوقه مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان این که درهشت ماه گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران ۴۲۰ مصوبه در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی داشت، افزود : با دستور مستقیم استاندار مازندران تاکنون ۹۵ درصد از مصوبات این جلسات در گام اجرایی قرار گرفت و پنج درصد دیگر در دست پیگیری است.
وی از پرداخت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای احیای واحدهای راکد استان از ابتدای فروردین تا ۳۰ آبان امسال خبر داد و گفت : احیای ۴۳ واحد صنعتی تعطیل دیگر تا پایان آذر ماه در مازندران در دستور کار قرار دارد.
طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

print

پاسخی بگذارید