تاریخ: ۲۰:۴۵ :: ۱۳۹۷/۰۳/۲۳

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: حقوق بازنشستگان فرهیخته این صندوق براساس احکام جدید سال ۹۷ که روز گذشته صادر شد، در همین ماه پرداخت می شود.

جمشید تقی زاده گفت: با تلاش های صورت گرفته، احکام افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۷ دیروز (سه شنبه) صادر شده و مابه التفاوت مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه و بند (ج) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور که حقوق کلیه بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که تا پایان سال ۱۳۹۶ بازنشسته، از کار افتاده یا فوت شده اند، ۱۰ درصد افزایش می یابد، و به منظور اجرای همسان سازی حقوق پس از اعمال این میزان افزایش، برای آن دسته از افرادی که کمتر از ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، به صورت پلکانی از افزایش حقوق برخوردار خواهند بود.

تقی زاده با بیان اینکه براین اساس، آن دسته از بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می کنند از افزایش حقوق بیشتری برخوردار می شوند، اظهار داشت: حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه خدمت امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود و میانگین افزایش سالانه به همراه همسان سازی سال ۹۷ حدود ۱۹ درصد است.

وی یادآور شد: ۸۴ درصد بازنشستگان تحت پوشش از افزایش حقوق در قالب همسان سازی برخوردار شده اند.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید