یوسف نژاد اعلام کرد
تاریخ: ۱۲:۳۰ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۴

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته ها، در آینده نیاز به 100 هزار مدیر جدید خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد شمال ،بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته ها که شهریور ماه امسال به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد، مقرر گردید که براساس این قانون از تاریخ ابلاغ ، به‌ کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاههایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می ‌کنند، ممنوع می ‌باشد.
علی اصغر یوسف نژاد روز شنبه در مراسم نواختن زنگ پژوهش در مرکز استان مازندران گفت: در آینده نه چندان دور کشور نیاز به مدیران جدید دارد و این مدیران باید از میان کسانی انتخاب شوند که در مدارس و در میان پژوهشگران ساخته و پرورش یافتند.
وی ادامه داد: برای حفظ نظام و انقلاب نیاز است که نیروهای جدید و خلاق وارد چرخه تصمیم گیری و مدیریت شوند تا نه تنها ایده های تازه مدیریتی وارد ساختار نظام شود، بلکه بتوان به توسعه پیشرفت در همه زمینه ها سرعت بخشید.
یوسف نژاد پژوهش محوری را برای ساختن نیروهای مدیر و نخبه و با تجربه حیاتی دانست و افزود: باید در این مسیر دانش آموزان و دانشجویانی تربیت شوند که نه تنها خودشان را ساخته باشند، بلکه بتوانند جامعه را نیز متحول سازند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: برغم اینکه پژوهش در هر حوزه ای موتور محرکه انجام صحیح و درست تصمیم ها و کارها است، در میان دستگاه های اجرایی و تقنینی مظلوم واقع شده و بهای چندانی به آن داده نمی شود
یوسف نژاد گفت: متاسفانه ما در همه امور کمتر به مسئله پژوهش و کاربرد آن در مسائل و مشکلات پرداخته ایم.
وی تاکید کرد که تقویت حوزه پژوهش یاری و کمک همه نهادهای کلان و خرد از جمله دولت و مجلس را می طلبد و صرفا وظیفه و مسئولیت آموزش و پرورش و یا دانشگاه ها نیست.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس افزود: از طرف دیگر نیز پژوهش و پژوهشگرها باید با تحقیق در مسائل مورد نیاز جامعه و شرایط روز، نقش فعال تری در حل مشکلات داشته باشند تا نهاد های حکومتی بتوانند از آنها حمایت کرده و از مظلومیت خارج شوند.
یوسف نژاد گفت: پژوهشگران با ارائه دستاورد های خود به خصوص در زمینه های حیاتی و حل مشکلات کشور، دولت و مجلس را به سرمایه گذاری مالی و حمایت های خود ترغیب نمایند.
وی تاکید کرد: در بودجه سال 98 که فردا از سوی دولت تقدیم مجلس خواهد شد توجه ویژه ای به مسئله پژوهش و تقویت ان شده است اما پژوهش گران نیز برای تقویت این حمایت باید خودی نشان دهند تا مجلس و دولت دلسرد نشوند.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید